Saudiarabien

Bismillah,
as salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh..

När jag läste nyheterna angående att kungen från sverige hade gett kungen från saudiarabien något pris så blev jag väldigt förbannad. Why? Jag bryr mig inte om att han fick något pris, det jag bryr mig om är vilka hycklare alla svenskar är. Lättlurade hycklare som för det första tror på allt som står i media och som för det andra ser skillnad på vad Saudi-staten gör och vad Usa-staten gör.

Ska citera några meningar för att kommentera på dem, aftonbladet skriver:
"Nyligen dömdes en saudisk kvinna till spöstraff för att ha kört bil, vilket är förbjudet enligt landets stränga sharialagar."
Sharia-lagar??? Ignoranta människor och alla som tror på dem. Sharia är Allahs lag! Finns ingenstans i Koranen eller bland Profetens läror salAllahu alayhi wa salam, som säger att en kvinna som kör bil (rider på en åsna/häst själv) är förbjudet, detsamma med piskrapp. Alltså är det inte Sharia-lag. På Profetens ,salAllahu alayhi wa salam, tid så red kvinnor själva på sina djur, det var inte som att de alltid satt i baksätet.. Jag vet att lärda kan göra fatawas utifrån vad dem tror är korrekt i enlighet med sharia, så gör dem ijtihad, men sådana sakfrågor kan alltid komma i diskussion och det finns självklart åsiktsskillnader kring detta.
Sedan vill jag kommentera orden "stränga sharialagar"..
För det första så tillåter inte Islam, sharia-lagar ett kungastyre.  Att vara kung är inte i enlighet med Islam.! Om det hade varit 100% sharia-lagar så hade det inte funnits en kungafamilj i Saudiarabien, det hade funnits en Khalifah. Saudiarabien är utan tvekan det landet som följer sharia-lagar mest av alla andra muslimska länder. Men det är inte fullständigt. Att kalla sharia-lagar för "stränga" är även det en stor överdrift! Såklart, det beror på vem som hör dessa regler som vill leva sitt liv efter sina luster, då blir det antagligen strängt. Men för muslimer som vill leva sina liv utefter Allahs lagar, Islam, så är det inte strängt överhuvudtaget, det är bara bra och underlättar jättemycket. Detta skitsnack att kvinnor blir förtryckta i saudiarabien, tss.. Det existerar förtryck mot kvinnor var man än sätter sin fot här i världen, och det pågår inte mer i saudi. Islam befriar kvinnan från förtryck, kvinnan blir hedrad i Islam. Men ack så få människor som förstår detta..

"– Situationen i Saudiarabien är väldigt allvarlig. Kvinnor är svårt diskriminerade, yttrandefriheten är väldigt begränsad och man har dödsstraff där de avrättade ofta inte har fått en korrekt rättegång."


*uppdaterad- var arg när jag skrev innan så ursäkta min attityd och felaktighet i skriften, blanda ihop 'den saudiska kvinnan' och 'den muslimska kvinnan'... :) *
Det kan hända i vissa ärenden att den saudiska kvinnan blir diskriminerad, men det artikeln gör fel är att säga i ena meningen "sharia lagar" och sedan säga 'kvinnor är svårt diskriminerade. För då får alla människor uppfattningen att den muslimska kvinnan, i enlighet med Islam, blir diskriminerad och förtryckt. Medan det inte alls är fallet. Islam höjer upp kvinnan mer än något annat system eller någon annan kultur.
Kvinnor blir diskriminerade i alla samhällen på olika sätt.
Om ett land verkligen hade 100% sharia lagar så hade detta samhälle inte innehållit någon diskriminering eller förtryck mot kvinnan.

Yttrandefrihet! Vilket fint ord i detta 'demokratiska' samhället. ye ye ye.. Islam tillåter att man säger ifrån om landets ledare förtrycker en och inte följer Islam ordentligt. Det är en av de bästa saker man kan göra, stå upp mot en förtryckande ledare och säga sin åsikt. MEN, att tala illa om Islam däremot är förbjudet. Varför? För att det är Allahs religion. Det är svårt för många icke-muslimer att förstå sig på detta, men när man verkligen verkligen tror på en sak , att det är den fullständiga sanningen, så blir det bara en självklarhet att man inte ska smutskasta islam.
Sedan är den roligaste biten av denna kommentar den med dödsstraff. Usa har mer dödsstraff än saudiarabien, och sjukt många är oskyldiga av dessa som dödats. Sedan har USA inte gett någon muslim en korrekt rättegång, one way ticket to guantanamo bay! USA är en riktigt skitig och förtryckande stat. Hyckleri.. Ännu en gång vill jag påpeka att såklart det är fel att avrätta människor som inte har gjort sig skyldiga till sådant brott. Islam är byggt på ett sätt, att man helst inte ska bli straffad. Många gånger har personer kommit fram till Profeten salAllahu alayhi wa salam och sagt att de gjort någonting som förtjänar straff. Men han vände sig bort från dem och ville inte att de skulle komma och erkänna, men dem gjorde det ändå för att de fruktade Allah.

Exempel på någonting som är jättesvårt att bli dömd för i enlighet med Islams lagar. Är Zina, äktenskapsbrott. Detta kräver att det finns 4 vittnen som sett detaljerat att det verkligen har hänt, det räcker inte ens med att dem ser två personer ligga och strula, nej, de ska vara nakna och man ska se tydligt själva akten. Är detta enkelt?? Nej inte en chans. Och de två som gjort brottet ska sedan svära vid Allah om de inte har gjort det, om de gör detta tre gånger så blir dem frisläppta (förutsatt att det inte finns 4 pålitliga vittnen vilket är praktiskt taget omöjligt nästan). Om de ljugit vid sin ed så får dem Allahs förbannelse över sig, men detta är mellan dem och Allah. Notering, straff i enlighet med Sharia sker mot både mannen och kvinnan , inte bara kvinnan så som  äckliga lögnare försöker påstå.

Iallafall... ursäkta min ilska, men jag är inte på humör för bajs som detta.

De klagar så himla mycket om att kvinnan inte får köra bil. BUHU. Plus att dessa 'piskrapp' inte ens är hårda rapp, det är endast symboliska piskrapp som inte ens gör ont. Det är mer skammen att stå och ta dem som är straffet. I frankrike får inte den muslimska kvinnan bära sin niqab längre, är det förtryck? Nej det är demokrati! Sådant hyckleri. Att bli tvungen att betala massa böter eller att sitta i fängelset, är sjukt mycket värre än att få några symboliska piskrapp.

I expressen säger de återigen att fångar utsätts för tortyr i saudiarabien. USA är landet som torterar mest fångar i världen. Men räknas Usa som en förtryckande stat? Nej... Konstigt. Usa bombar sönder alla länder som inte ger dem vad dem vill ha, och i demokratins namn. Fortfarande ses saudiarabien som mer förtryckande än usa?? Saudi går åtminstone inte in i andra länder och förstör, tvingar på ideologier, våldtar, mördar och bombar hela byar.
Islam tillåter inte tortyr iallafall så ännu en gång följer inte Saudi sharia-lagar 100%.

Sedan att kvinnor får 'rösta' nu i de lokala valen, som att detta är ett steg mot demokratin, är helt felaktig. Kvinnor har alltid fått ha sina röster hörda i den Islamiska historian, åtminstone de första generationer av muslimer som följde Islam 100%. Att kvinnor inte fått ge sin röst beror iallafall inte på Islam. För Islam har alltid tillåtit kvinnan att säga sitt. Till skillnad från resten av världen var den muslimska kvinnan den första som fick sina rättigheter. Väst tror att dem har första tjing på dessa rättigheter men det stämmer inte alls. Medan kvinnorna fick rösta, ha rätt till sin egendom, ha rätt till skiljsmässa, bestämma sin egna man osv här i väst jättesent på 1800-talet och i vissa fall så sent som 1900 talet. så har alltid Islam gett kvinnan dessa rättigheter. Väst är sena och nu går dem under för att snart finns inga regler alls.

Demokrati är en lögn som alla lyckats svälja och ta emot utan att ifrågasätta.

Hela detta inlägget skrev jag delvis för att säga det att inte alla regler som Saudi har, har med Islam o göra. Och delvis för att kalla alla för hycklare som tycker att saudi är förtryckande men tycker att länder som usa inte är det. Såna människor behöver verklighetskoll.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13717009.ab
http://www.expressen.se/nyheter/1.2579446/kungen-hyllar-saudiarabiens-diktator
Tankar: 20.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2011-10-03 @ 15:28:49|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: SmurfBurkan

Assalamu aleykum syster

Fast faktum är att kvinnor i Saudi blir diskriminerade, på ett ganska omfattande plan. Med regler som dessutom inte har någon särskild grund i Islam. Istället för att uttala sig om Saudi, en bild man har som för det mesta grundar sig på ens egna ideala fantasibilder, så kanske man kan läsa vad andra aktiva saudiska kvinnor själva säger om landet. Eller muslimska kvinnor (eller icke-muslimska) som lever där även om de inte är saudier. För att få lite perspektiv så att säga, vad andra känner och tycker som faktiskt BOR där...

Du kan ju söka på SaudiWoman eller BlueAbaya bloggarna, googla så kommer de upp automatiskt. Rekommenderar också en länk som finns på BlueAbaya som heter "Future Saudi Wives and Husbands" eller något liknande. Det finns massor med länkar till kvinnor som lever i Saudi och deras egna erfarenheter av att bo där. Jag tror du kommer få en mer realistisk bild.

Kan du tänka dig att du inte kan köra bil, du kan inte gå in i någon statlig byggnad (utfärda intyg, papper, ID ingenting) utan din "walis" tillåtelse (snarare måste han följa med dig, de kvinnliga statliga avdelningarna har ingen som helst makt eller befogenheter att utfärda papper etc). Du kan inte söka arbete, de platser som finns tillgängliga för kvinnor är extremt få. Du kan inte ens söka medicinsk vård och genomgå en nödvändig operation utan din walis tillåtelse och intyg! Det är klart att Saudiska kvinnor lever i ett diskriminerande och förtryckt samhälle. Vissa finner sig i det och accepterar, men många vill inte leva på det sättet. Har du sökt på youtube och hört en intervju med en änka som försörjer sina döttrar (vars män lämnade dem och barnen) men lever som ett djur eftersom hon lever i en paradox. Eftersom hon inte har en wali/mahram kan hon inte söka underhållstöd!



Just saying, vi måste sluta vara naiva och idealisera samhällen som kanske i verkligheten inte lever upp till våra förväntningar.



Att västerländska medier vinklar nyheter efter sin egen agenda är ju en sak, men jag tycker att det är viktigt att vi inte idealiserar ett samhälle som är långt ifrån rättvist eller som ger sina medborgare frihet.

2011-10-04 @ 11:48:41
URL: http://www.inutiburkan.wordpress.com
Postat av: Amanda

wa aleikum salam wa rahmatulahi wa barakatuh kära smurfburkan.. Det är sant som du säger, har inte riktigt skiljt på 'den muslimska kvinnan' och 'saudiska kvinnan' i detta inlägget vilket jag ska rätta till insh'Allah.

Men däremot det du skriver om att saudiska kvinnan inte får gå ut utan wali och inte jobba utan mannens tillåtelse är ju egentligen från Islam. Men det är ju ingenting som staten ska göra lagar om tycker jag då det är 'family business'.



Jazaki Allahu khayran

2011-10-04 @ 20:08:39
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: SmurfBurkan

Assalamu aleykum

Nej, kvinnan behöver inte ha sin wali med sig när hon går ut och arbete med makens tillåtelse eller är är relativt beroende på situation. Staten har inget ansvar i att påtvinga familjer och hur de sköter, som du säger, family buisness. Och hade staten börjat begära min makes tillåtelse för att göra det ena eller det andra så hade jag tagit det som en förolämpning, inte bara mot mig utan mot min make!

Hur som haver, så har man dragit sin tolkning av islamiska regler till sin absoluta spets och att som kvinna leva i det saudiska samhället är för mig en mardröm. Du som kvinna kan alltså inte göra något utan din makes underskrift, eller din brors eller fars eller sons (!). ... Ibland vill jag bara skrika ut av frustration, sluta idealisera det saudiska samhället! Det är allra sist vi bör (om vi ens bör göra det alls) vända oss för att ta som förebild... IMHO (Or maybe not so "humble"?) =)

2011-10-04 @ 23:23:34
URL: http://inutiburkan.wordpress.com
Postat av: Umm Abdillâh

Assaalaamu 'alayki wa rahmatullaahi wa baraakatuh!



Visst är Saudiarabien ett land med fel här och där ingen som tvekar gällande det, dock finns det inget tvivel om att det är ett land (kanske det enda) som är upprättat på en korrekt metodik och tawheed.

2011-10-05 @ 10:36:25
Postat av: Amanda

Förlåt mig, jag tänkte på att kvinnan behöver tillåtelse av sin make att gå ut. :)

Antagligen finns det olika åsikter kring dessa saker men det jag har läst är iallafall att kvinnan inte får jobba om mannen säger nej.



Jag skulle vilja bo i saudi hellre än sverige iaf för personligen bryr jag mig inte om såna saker, men det är bara jag :) Men som sagt, borde sådant bestämmas inom familj och inte av staten.

2011-10-05 @ 18:12:17
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: SmurfBurkan

Assalamu aleykum



@Umm Abdillah - nej, Saudi är långt ifrån upprättad på vare sig korrekt tawheed eller metodik i alla avseenden. Vare sig det gäller rättsystemet och befolkningens status, hur samhället och kulturen utformats rent generellt eller det statssystem som råder.



@Amanda - det kan vara så att du inte bryr dig om sånt eftersom du inte behöver bry dig om sånt här i Sverige. Här har du ju alla möjligheter och rättigheter inom räckhåll, du kan bara sträcka ut handen och nå dem när du vill. I Saudi är det inte så. Jag vet inte hur mycket du hade brytt dig om du en dag behöver opereras och läkaren vägrar utföra operationen för att du inte har din mans underskrift... MIN personliga åsikt är, att att många av oss (inkl. mig en gång i tiden :) ) kan vara lite naiva eftersom vi inte behövt leva (hoppas jag!) under ett kvinnofientligt förtryck och kan inte värdera eller förstå hur viktig den frihet vi faktiskt har är. Wa Allahu alam.

2011-10-05 @ 21:57:38
URL: http://www.inutiburkan.wordpress.com
Postat av: SmurfBurkan

PS. jag fick intrycket att du rättfärdigar piskrappen som systern blev straffad med för att hon kört bil? Jag hoppas jag missförstod dig :S

2011-10-05 @ 22:00:47
URL: http://www.inutiburkan.wordpress.com
Postat av: Muslim

Styr Saudi med Shariah? Vad säger Ulamah? Här är några uttal av vår tids största Ulamah:



Imâm Muhammad bin Ibrahim rahimahullâh (Muftin innan Shaykh Bin Bâz)

”Vår regering, och pris tillkommer Allâh, är Shariah där konstitutionen är Allâhs ta’ala Bok och Profeten (sallaAllâhu aleyhi wa sallam) Sunnah”

(Fatâwa Shaykh Muhammad bin Ibrahîm 12/341)



Imâm Bin Bâz rahimahullâh

”Saudiarabien, och prisning tillhör Allâh styr med Shariah i dess departement ,och tillämpar Shariahns domar (bestraffningar).”

(Madjmu’ al-Fatâwa av Ibn Bâz 8/241)



Shaykh Ibn Utaymîn rahimahullâh:



Det finns inget land idag – och lov och pris tillkommer Allâh – som besitter en sådan Tawhîd och Sharî´ah-baserad lag som vårt land. Naturligtvis finns det ondska häri precis som i alla andra länder. Faktum är att det även fanns ondska i al-Madînah under profetens (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) tid.Källa: Kassettbandet: “Kashf-ul-Lithâm”



Shaykh Saleh al-Fawzân:



”Ja, detta land är både belägrat och en måltavla, eftersom det är det enda landet som fortfarande är upprätt på as-Salaf as-Sâlihs metodik. Detta land är tomt på kaos, revolutioner och kupper. Detta land är fullt av trygghet, säkerhet och as-Salaf as-Sâlihs metodik.

(Ur kassettbandet "al-Hamalât al-I´lâniyyah dhidd Hukkâm wa ´Ulamâ' Bilâd-il-Haramayn")



2011-10-05 @ 22:41:16
Postat av: Amanda

as salamu aleikum igen smurfburkan.. :) Jag känner att det räcker med dina nedlåtande texter, snälla skriv lite mer med respekt om du vill lära en någonting.



Jag bryr mig inte om sådana saker för att jag bor hellre i ett land fullt med muslimer än ett land fullt med kuffar. Bor hellre jämte kaaba (en dröm?) än jämte systembolaget. Bor hellre där man hör adhaan mitt i natten än här där man hör musik mitt i natten.Bor hellre i muslimskt land där det löper mindre risk att mina barn hamnar i stora synder. Jag sade aldrig att saudi är landet jag vill bo i helst i världen, jag sade att jag bor hellre i saudi än i sverige. Men det är orealistiskt. Billigaste alternativet är spara pengar, åka till egypten,marocko eller liknande trots det dåliga i landet. För trots det dåliga i muslimska länder, är det inte värre än det dåliga i sverige. Ett bra alternativ är muslimska områden i england men det är inte heller så enkelt. Men sådant beror helt vad man har för personliga åsikter, hur man vill leva sitt liv och hur man vill uppfostra sina barn. Jag bryr mig inte vad du gör eller tycker och dömer ingen som vill stanna i sverige. Jag vill bara inte stanna själv..



Rättfärdigade jag piskrappen, njaa.. snarade jämförde jag 10 symboliska piskrapp (om de nu kör sharia) som den kvinnliga bilföraren skulle straffas med, med böter och/eller fängelse som kvinnan med niqab får i frankrike. Där straffet är mycket värre. Bara för att visa dubbelmoralen som finns bland västerlänningar, det är ok att frihetsberöva och böta någon för ett klädesplagg men det är inte ok att ge några lösa piskrapp för att ha kört bil. Där brotten är lika "kriminella".



as salamu aleikum

2011-10-06 @ 10:20:31
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: SmurfBurkan

Assalamu aleykum

Min avsikt var inte att vara nedlåtande alls, jag nämnde bara den verklighet som råder där i det landet och min erfarenhet efter alla dessa år. Över internet blir det lätt att man tolkar in tonfall och annat som "talaren" inte hade för avsikt. För övrigt kan jag meddela att jag inte har för avsikt att stanna här i Sverige om det var din uppfattning, om det spelar någon roll nu. Och där är vi också på samma sida, jag lägger inte mycket tanke på vad andra muslimers planer är eftersom ju det inte är min angelägenhet. Angående Umm Abdillas inlägg, så står jag fast vid min övertygelse att Saudi inte är uppe vid tawhid och rätt metodik i alla avseenden. Hade det rått i alla avseenden så hade landet varit ett khilafah som styrs helt och hållet av shariah och där det inte pågår en konstant maktkamp mellan religiösa rådet och kungahuset. För att inte tala om att beroende på vilken status du har, så ställs du inte till svars för dina handlingar. Å ena sidan ska den stackars kvinnan ges 10 piskrapp eftersom hon var tvungen att ta sig akut till sjukhuset, å andra sidan tillåts en viss prins från kungahuset anställa kvinnor där de måste följa regeln att INTE få ha på sig hijab eller abaya på arbetsplatsen - allt i samma Saudi. Men det är i f s en politisk fråga som är väldigt tabu och kontroversiell att tala om. Och Allah vet bäst.

2011-10-06 @ 19:06:08
URL: http://www.inutiburkan.wordpress.com
Postat av: --- ! ---

Bismillaah



KSA styr inte med vad Allâh har uppenbarat, nej utan de styr med Saudiska lagar, inte sharî`ah. Många inser inte det för att de jämför många länder med KSA och drar slutsatsen att KSA är mycket närmare till Islâm än arabiska länder.



Och också, jag skulle vilja bo i ett muslimskt land, men här i Sverige förtrycker de inte väl oss direkt? Det är lättare att tala fritt här än KSA.



Och tro mig, i arabiska länder torterar de muslimer värre än USA. Låt oss inte förvänta oss något från KSA, ett lan som allierar sig med kuffâr mot muslimer går inte långt.

2011-10-06 @ 22:12:46
URL: http://www.en.altartosi.com
Postat av: Umm Abdillâh

Waa alaykis salaam Smurfburkan, tyvärr håller jag inte med dig där. Du kan se bevisen på 'Muslims' kommentar där det lärda har uttryckt sig gällande Saudiarabien.



Sedan går du ju för hårt när det kommer till det landet och situationen där, vad menar du med "kvinnofientligt förtryck", ukthi? Sådant snack kommer kuffar med och då vill dom ju attackera Islaam. Iallafall, tänker inte bomba Amandas blogg, wassalaam!

2011-10-07 @ 12:27:01
Postat av: A sister

Jag känner systrar som bor i saudiarabien och de trivs där mashaAllah. Shariah lag är vad som gäller där, det är ju ett muslimsk land. Alhamdulillah!

MashaAllah syster Amanda, visst vill man. Jag skulle önska höra adhan och be i masjid al haram varje dag typ. Min önskan är att flytta till saudi inom två - tre är. InshaAllah!

2011-10-07 @ 13:32:32
Postat av: renatta

svar till syster amanda.. jag maste saga att jag inte haller med dig att muslimska lander behover vara battre just for att de ar muslimska..jag var 3 veckor detta aret i marocko, under eid m.m jag har aldrig i mitt liv sett folk praktisera islam varre. musik spelades ute pa gatorna under hela ramadan, man och kvinnor pussar varandra pa kinderna, skakar hand, ungdommarna gar med tajta klader, hemma hos folk sitter man och kvinnor blandat vid samma bord och ater.. kvinnor har inte pa sig hijab framfor sin mans manliga slaktingar, folk dricker alkohol pa gomda cafeer, inne pa moskeerna finns kanske 3 man av 300 som har skagg, imamerna har ingen kunskap om islam, ghusl enligt en imam dar de sager ar jattelard ar att tvatta sig i naveln, sen ar man oren och har ghusl, sager man att musik ar haram, kallar de en extremist, kommer man med hadither fran bukhari muslim angaende manga saker, sa sager dom jag foljer inte bukhari muslim. man sj som muslim kanner sig som nat konstigt dar, som en framling for att man foljer islam praktiserande, eftersom de inte gor det..menar inte att alla dar ar daliga muslimer, men de riktigt praktiserande kan du rakna pa en hand..da ar man en battre praktiserande i kafer sverige, dar man i alla fall har muslimska praktiserande systrar eller broder runt sig som foljer islam pa ratt satt...

2011-10-07 @ 15:43:03
Postat av: renatta

glomde aven skriva att knarket bland ungdommar dar ar valdigt hog och det enda ungdommarna drommer om ar att flytta till europa, helt frankrike och leva som europeer, inte att flytta till saudi eller leva kvar i marocko och bli en bra muslim..

2011-10-07 @ 15:45:28
Postat av: Muslim

Ingen 'Alim eller Shaykh påstår att det inte finns fel i landet. Men man bör inte gå till överdrift och förklara dem vara icke muslimer eller ett land av fylld ondska, eller liknande. Sen att basera sina åsikter på icke muslimers nyheter är ju också en sak man kan ifrågasätta. Hur som helst, här har ni lite mer uttalanden.



Shaykh Muqbil rahimahullâh

”Och jag gör inte takfir på Saudiska staten, för hur ska jag göra takfir på dem då Profeten (sallaAllâhu aleyhi wa sallam) säger, ”Den som säger till sin broder, Ya Kâfir, så går det tillbaka till en av dem”, så det är ej tillåtet för oss att göra takfîr på den, och det är ett muslimskt land.”



Imâm al-Albâni rahimahullah:

"Tack vare Muhammad bin Abdilwahhab är Saudiarabien det enda landet i vilket Tawhid är korrekt." (Silsilah Hûda wan Nûr 193)



Saudiarabiens Mufti Shaykh Abdul-Azîz ’ala Shaykh hafidhullâh

”Vi försvarar landet för att den styr med Shariah”

http://www.fatwa1.com/anti-erhab/wlatalamr/defa3-dawlah.rm



Shaykh Ibn Utaymîn (2) rahimahullâh:

” Vi känner inte till att det finns något land som förespråkar Islâm på det sätt detta land gör – och lov och pris tillkommer Allâh.” (Kassettbandet ”Fatâwâ-ul-´Ulamâ’ fîl-Djihâd)

2011-10-07 @ 18:26:48
Postat av: ---!---

Bismillaah



@Renatta, det beror på att muslimska länder har blivit starkt påverkade av Irjâ dvs att de inte anser att handlingar är en del av îmân. Så man ser folk inte tro att Salât, Siyâm, Sadaqah osv är en viktig del av islâm. Utan det är bara hjärtat som räknas enligt de.



Sådan sjuk metodik finns på universiteter och skolor i arabiska länder. Våra länder blev smittade av kolonierna. Ta exempelvis Frankrike, hur har de påverkat Marocko, Algeriet, Libanon och en rad andra länder?



Nuförtiden så främjar Tawâghît irjâ och gör många saker för att den ska spridas. De vill att vi ska tro att bara hjärtat är en del av îmân och således inte tro att tungan och lemmarna spelar någon roll alls. Må Allâh antingen vägleda eller straffa Tawâghît.

2011-10-07 @ 22:16:40
URL: http://www.en.altartosi.com
Postat av: Niqabi woman

Ang reglerna i saudi, så finns dem för kvinnans säkerhet. Det finns sjuka män i saudi som kidnappar ensamma kvinnor, våldtar dem och dödar dem.



@ --- ! --- , ej sverige förtrycker väl oss inte direkt, men sverige förespråkar kufr, modernisering och det är fitna överallt. Det är hur enkelt som helst för tonåringar att bara gå göra zina nånstans, hur enkelt som helst för tonåringar att hitta knark,alkohol,cigaretter och mer. Här blir muslimahs skrattade åt, vissa har blivit attackerade fysiskt på grund av sin klädsel. saudi är bättre om man vill behålla sin egen och sin familjs emaan stabil. Folk går vilse i saudi också men det är olika förutsättningar.

2011-10-10 @ 14:43:01
Postat av: ---!---

Bismillâh



KSA är mycket bättre än Sverige. Utan tvekan. Jag ber om ursäkt för att jag var inte tydlig. Jag menade att KSA hade förtryckt muslimer som talar öppet om Islâm. Hur hade det gått för mig om jag kritiserade KSA för att de håller `Ulemâ som Ali Khudayr i fängelset? Det hade gått dåligt för mig eller hur?



Men om jag kritiserar Reinfeldt för att han inte gör något åt att svenska muslimer sitter fängslade utomlands. Tror du då att Sverige hade torterat mig och slängt mig in i fängelsehålan?



Är det inte så att en muslimsk land som förtrycker blir förstörd medan en land som kallar öppet till kufr men inte förtrycker går bra för landet i fråga?



Personligen har jag tänkt flytta till mellanöstern men inte till KSA. För att jag vill vara i ett land där jag kan påverka! Jazâkillâh Khayr för att du skrev med adâb!!

2011-10-10 @ 23:50:17
Postat av: Hana

Salam alaykom syster! Skulle inte du kunna skicka en insändare till aftonbladet eller någon annan tidning? Det skulle vara så bra masha Allah!

2011-10-11 @ 13:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0