Sjukdom - Baktala + Propagera

bismillah,

as salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,

Till alla som tror att man kan propagera emot och baktala andra muslimer.

Kom inte till mig med er propaganda och baktaleri, kom inte till mig med er smutskastning, och förtal. Kom inte till mig och tro att jag kommer tro på er när ni ljuger och vill förhindra gott. Här är en lista på orsaker varför ni ska hålla er borta från att tala om någon överhuvudtaget!



Se, där har ni. En lista på varför ni som propagerar, vill skapa fitna och baktala andra syskon i islam ska sluta och aldrig skriva sådant till mig. Man tar det som är bra från alla lärda och sheikher och bryr sig inte om det som man inte håller med eller som är fel. Det gör livet mycket härligare och är SÅÅÅ mycket bättre för hjärtat.

Ni som är besatta i att hitta fel hos olika människor som ni har olika åsikter med, ni som letar i olika sidor efter "lärdas uttalanden" angående dessa personer- ni är HELT ute och cyklar och borde göra någonting som är bättre för ert hjärta, som inte smutsar ner det.

Och om ni vet att det finns fel i någon lektion eller bok av någon sheikh över huvud taget så visst säg att det finns fel i den boken eller lektionen, och säg då också var felet ligger, för hela boken är inte fel eller dålig. Istället för att propagera emot hela personen i sig och smutskasta personen. Audho billah!   Och då menar jag såklart inte när det gäller åsiktskillnader. Då menar jag riktiga fel. Och inte en chans att ni ska få kommentera min blogg och tro att er propaganda och smutskastning får komma fram för alla att se.

Orka smutskasta och propagera emot en person.
Ni ska fokusera på er själva och era fel.
Istället för att mata era sjukdomar i hjärtat med mer dåliga bakterier.

Om jag inte har gjort det klart redan så - Skriv aldrig till mig om "den här sheikhen säger så om han" eller "den där sheikhen är inte bra". För jag hatar själv falska personer som baktalar och propagerar mot andra personer istället för att bry sig om sig själv, sina misstag och riktiga islam. Det är riktigt hyckleri att säga "åå den personen är sån och sån för han sa så och så, så han är en qutubi,ikhwani och alla såna ska till helvetet" och sen tro att man själv är perfekt och inte gör fel. Va? tror du inte att du är perfekt säger du??? MEN SLUTA MED DENNA PROPAGANDA då! Eller vill du att folk ska börja snacka om dig?

Vill du det? Vill du att människor ska börja sprida propaganda och baktala dig, döma dig för en synd du har gjort eller ett felaktigt uttalande du har gjort i resten av ditt liv? Hur skulle du känna? Om du vill ha det så, då kan jag förstå varför du själv baktalar och propagerar. För what goes around comes around.

Och för er som tror att alla lärda är bakom er och att ni gör khayr, undrar då varför alla stora och kända sheikher är emot sådant som ni gör? Har alla som har kunskap och som studerat under de lärda fel och ni som inte kan hälften av de stora sheikherna har rätt? Tror ni inte att sheikherna också följer och tar kunskap från de ännu större lärda?

För att bevisa lite att detta verkligen är en sjukdom, någonting som är fel och att det inte bara är någonting som JAG säger, så titta på följande klipp, från minut 42 och tills de slutar tala om det.




Om ni fortfarande ska hålla på med det ni gör, fine, det är er undergång inte min.



[24:64] Allt i himlarna och på jorden tillhör förvisso Gud. Han vet vad era tankar sysslar med och vart ni syftar och den Dag då [alla] förs åter till Honom skall Han låta dem veta vad deras handlingar [var värda]. Gud har kunskap om allt

[24:15] då ni tar upp på era tungor och för vidare med era munnar sådant som ni inte vet något om; ni anser det vara obetydligheter, men inför Gud är det allvarliga ting.

[24:16] Om ni ändå hade sagt, då ni hörde [ryktet]: "Det är inte rätt av oss att tala om detta. Stor är Du i Din härlighet - detta är avskyvärt förtal!"

[24:17] Gud varnar er för att någonsin återfalla i denna [synd] om ni är [sanna] troende.

[24:18] Gud klargör [Sina] budskap för er. Gud är allvetande, vis.

[24:19] De som gärna ser att skamligt förtal sprids mot de troende har ett plågsamt straff att vänta i
denna värld och i det kommande livet. - Gud vet, men ni vet inte [hela sanningen].

[49:11] TROENDE! Män skall inte göra narr av andra män - det kan hända att de som de gör narr av är bättre än de själva. Och kvinnor skall inte göra narr av andra kvinnor - det kan hända att de som
de gör narr av är bättre än de själva. Och förtala inte varandra och ge inte varandra skamliga öknamn; det är gement, troende emellan, att använda öknamn som leder tanken till synd och lastbarhet, och de som [beter sig så och] inte ångrar det gör sig skyldiga till en svår orätt.

[49:12] Troende! Undvik i möjligaste mån att göra lösa antaganden [och förmoda det ena och det andra om varandra]; det kan ligga synd i sådana antaganden. Och spionera inte på varandra och tala inte illa om andra bakom deras rygg. [Eller] skulle någon av er vilja äta sin döde broders kött? Nej, den [tanken] skulle ni finna vämjelig! Och frukta Gud! I Sin barmhärtighet går Gud den ångerfulle till mötes!



as salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh
Tankar: 5.....
Varningar | Direkt länk | 2010-07-12 @ 02:26:37|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Hamdi

Jag håller med dig!!! bra inlägg. [sluta baktala våra lärda people!]

2010-07-13 @ 11:52:56
Postat av: Somaiyah

JazakiAllaho khayran för påminnelsen.

2010-07-14 @ 20:12:26
URL: http://somaiyah.blogg.se/
Postat av: Abdulilah

Asalamu aleikum syster



Läste denna fina påminnelse, men såg sen att du själv varnar för lärda och hemsidor osv.



Hur går det ihop?



2010-09-20 @ 09:45:37
Postat av: Amanda

wa aleikum salam Abdullah : I vilket inlägg varnar jag för lärda och hemsidor? Jag vet att jag har skrivit ett eller två sådana inlägg för ett bra tag sedan som jag tog bort eftersom jag inte vill vara som de som håller på med propaganda o baktaleri.

2010-09-20 @ 16:32:45
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: A

Asamalu alikoum,

Barakalaho fikoum för denna påminelse!

Jag har blivit baktalad många gånger. Än vet jag inte hur jag ska reagera. Det värsta är att jag har en väns lösenord till hennes facebook- Jag fick den av henne. När jag gick igenom medelanden blev jag chockad- Hon hade inte bara en gång baktalat mig- Utan MASSA GÅNGER- Jag kan gräva ännu längre ner i arkivet och hitta skitsnack om mig. Baktaleri är haram. Jag tror denna person är medveten om det. Men hur ska jag handskas med situationen? Subhanallah, jag kan inte bara gå rakt fram till denna och säga att jag har gått igenom dina chattmedelanden och du har sagt så och si om mig. Du och mina "klasskompisar". Det var fel av mig att gå till medelanden och kolla. Men eftersom det är så många som baktalar mig (ärligt vet inte varför) ville jag se om hon är en äkta vän, om hon också pratar om mig bakom min rygg och i såfall vad?- Propagandan och baktaleri är verkligen inte bra! Tack ännu en gång för påminelsen. Jazzau lahu khyr ish. Syster A. 15 år

2011-09-06 @ 16:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0