Kökets dag idag

as-Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,

idag har jag stått i köket väldigt mycket hehe, ville göra något speciellt eftersom det är fredag idag! ^^

Det blev Sambusa (FÖRSTA gången jag gjorde det...) hehe, alhamdulilah det blev gott! De ser ju inte lika fina ut som andras jag har sett eller ätit men insidan som räknas eller hur? ;)

Recept är också superenkelt på Sambusa, degen är bara o blanda mjöl med vatten ! Och när man har så mycke deg man vill ha så kavlar man de litegranna o sen smörjer in allt me olja. Sen lägger man de i plastpåse i minst 30 min, därefter är det ready to go!

Fyllningen är vad man vill.. jag hade köttfärssås me små lök, lite potatis och tacokrydda..! Sen när jag lagt fyllningen i omknyterna så stekte jag dem i olja på stekpannan... Finns många sätt att göra sambusa o detta e bara ett av alla!

Såhär ska det se ut inshaAllah.. mina blev dock inte så trekantiga

http://194.68.145.1/komvux/wb_hh_ht06/wb1/images/sambus.jpg


Och sedan så gjorde jag snöbollar, ett recept jag hittade på denna blogg -> EmeliesSkafferi , De var supergoda mashAllah! Och mycket enkla att göra alhamdulilah!
bilden är från hennes bloggSnöbollar. Julgodis med vitchoklad och kokos.
Tankar: 5.....
Mat, hälsa, skönhet | Direkt länk | 2010-01-01 @ 21:46:30|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Nabil

Ser najs ut! Du Amanda... det är så att jag håller på med SEO. Orkar inte förlkara vad det är, men Googla gärna! Huvudsaken är att jag försöker ranka högre för termen "islamic blog" och jag hade uppskattat ifall du ändrade "för islamhaters blabla" till "islamic blog" - för det hjälper mig som fäen! Shûkran!

2010-01-01 @ 22:38:01
URL: http://www.blogaboutislam.info
Postat av: Nabil

Inte meningen att störa, men jag har en sista fråga. Vad får dig att tro att jag är en "ickemuslim"? Lite nyfiken bara, haha.

2010-01-01 @ 23:28:36
URL: http://www.blogaboutislam.info
Postat av: Mammat

gaaaaaaaaa...........dreggel dreggel.....ser smaskigt värre ut ju....dreglar sönder mig här..och ingen bryr sig om en stackare som blir uttorkad inte...snyyyyft...

2010-01-02 @ 04:18:16
Postat av: Anonym

Åh jag bakade åxå Sambusa första gången häromdagen.. :D Fick väldans mycket hjälp hihi men dom blev bra, till slut :)

sv. jag bor i Karlstad hjärtat. Må Allah underlätta för dig och allas våra bördor. :)<3

2010-01-02 @ 16:24:33
Postat av: Fatiha

Vilken kulinarisk chef du är maschallah.

Ser riktigt gott ut.

2010-01-04 @ 14:47:56
URL: http://fattis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0