5te Grundpelaren i Islam - (HAJJ) Vallfärden

As-Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,


Att utföra Hajj en gång i livet är en plikt för varje muslim (man eller kvinna) som: Saknas en av dessa förutsättningar så är Hajj ej obligatoriskt för denne person.
Årligen gör ca 2,5 miljoner muslimer Hajj.

Alla ska klä sig likadant, så det blir ingen skillnad på den rike eller den fattige! Alla möts och gläds tillsammans oavsett ursprung! Ett stort bevis på att Islam inte är en religion för rasister.. Vi är alla lika värda! <3

Hajj kostar väldigt mycket, förra året kostade det ca 30 000 kr för en person, då har man resa, hotell och får göra allt det man skall göra när man gör hajj...

Tänk er att be på Arafa! Vilken underbar upplevelse mashaAllah...

Det är extremt mycket som man gör under denna vackra vallfärd, och jag orkar inte skriva ner allting då allting finns på islamguiden.com.. xD

Mer om Hajj klicka här


Må Allah göra så att vi alla får uppleva hajj!
Tankar: 3.....
Islam | Direkt länk | 2010-01-10 @ 16:50:51|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Linn

Ameen!!

2010-01-10 @ 20:19:00
Postat av: Anonym

Ja! Jag är muslim, sukur. Jag försöker lära mig allt inom islam på nytt. Vissa har haft tur och har lärt sig från sina föräldrar sedan barndomen, men jag vill/försöker nu

2010-01-11 @ 00:44:32
URL: http://nazifes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Salamo Alejkom.



Må Allah belöna dig för all info, det var faktist till hjälp!

Inshallah alla vi utfärdar hajj, vilket jag längtar efter.



Din bror i Islam,



/Burim

2011-03-01 @ 20:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0