Om Vi Kunde Bli Halal

 


Varenda blick som jag ger dig är haram

Varenda ord som jag ger dig är haram

Varenda stund som jag ger dig är haram

Jag är rädd för att vara där du är
för vill inte göra något till haram

Även om det kan kallas halal-kär
vill jag inte göra något till haram

Är rädd för att orden jag spiller ur min mun
inte har en islamisk grund.

Rädd för ögonen mer än min mun
att de dröjer för lång stund.


Om vi kunde bli halal skulle inget vara fel.
Då skulle man inte behöva gå runt med ånger.

Kunde tala min del och du kunde tala din del.
Kunde glatt i hjärtat sjunga kärlekssånger.

Saker är för komplicerat så ofta
komplicerat i sinnet men inte i praktiken.

Ungdomar dröjer för länge för ofta
man ser för ofta en ungdom besviken.

Men att ta det steget är så svårt för så många
att gå från haram till halal

Om saker istället blev halal
kunde inget nånsin bli till haram

En halal"kär"syster


En dikt av mig , handlar om hur många känner. Både brödrar och systrar..

Må Allah underlätta för alla brödrar och systrar som söker en partner att finna den de söker!

Salam Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh
Tankar: 3.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2009-09-08 @ 23:18:51|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: YouniQue

Subhnallah vilken vacker och känslomässig poem. Må Allah göra det halal all the way :)

Kämpigt när det blir så men det finns alltid lösning bi ithnillah.

2009-09-09 @ 00:32:58
URL: http://younique.devote.se
Postat av: R

Mashallaaaah ! jag är så stolt över dig min lilla syster !



Och AMEEN på din duaa, må gud underlätta för alla som vill göra det halal-style !

2009-09-09 @ 13:42:10
URL: http://stoltmuslima.blogg.se/
Postat av: Jennifer

subhan allah, mashallah så klockren.... så klockren. <3

2009-09-09 @ 21:16:48
URL: http://myroadtrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0