En Älskad mor till en Älskad profet

As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh!

Vem är denna älskade mor??

Mariam, Isa's älskade mor! Eller såsom de flesta känner till dessa som Maria, Jesus älskade mor!

I Koranen säger Gud :




och läs gärna mer i denna länk -> http://southernmuslimah.wordpress.com/2007/08/21/great-women-in-islam-maryam-mary-mother-of-jesus/

Hon är den utvalde kvinnan, den bästa kvinnan av alla kvinnor i historian.

Allah hedrade henne med en av våra bästa Profeter, Isa'!
Tankar: 3.....
Till Kristna | Direkt länk | 2009-07-03 @ 13:31:53|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur läger man in video==

2009-07-04 @ 11:47:56
Postat av: helle

Hej!

Jag är också väldigt intresserad av Jesus. Jag älskar honom och följer honom! Här är några härliga ord från Isa!



"Jesus talade åter till dem och sade: Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." Joh 8:12.



Jesus är världens ljus! Vi behöver inte vandra i mörker, i ångest, i ovisshet. Han har lovat att vara med alla dem som ber honom om det.



"Han (Isa) sade till dem: Ni är nerifrån, jag är ovanifrån. Ni är av den här världen, jag är inte av den här världen. Därför sade jag till er att ni kommer att dö av era synder. Ty om ni inte tror att Jag Är, skall ni dö i era synder. De frågade: Vem är du då? Jesus svarade: Begynnelsen, något som jag också har sagt er." Joh 8:23-25.



Jag Är, som Isa kallar sig själv är namnet som Gud använder på sig själv genom historien och här säger Isa att han är Gud!



"Jesus sade: Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör." Joh 11:25



"Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh 14:16.



Det här är vad Isa själv säger! Isa fanns i begynnelsen men trädde in i världen, som människa, för att var och en som tror på honom ska få evigt liv. Han dog för att han var tvungen att dö för att du och jag ska gå fria och få evigt liv. Allt som behövs för att få evigt liv och förlåtelse för alla sina synder är att säga ja till Isa som Herre och den som dog för dig.



Du är så älskad av Gud så att han dog, uppspikad och föraktad på ett kors för att du ska få vara tillsammans med honom i hans himmel!



Är det inte fantastiskt???



Han har gjort under i mitt liv. Han har helat mig från min njursjukdom. Han har förändrat hela mitt liv och jag lever i djup tacksamhet till honom. Han fyller mig med glädje, frid och kärlek. Allt elände jag har ställt till mig har han gett mig förlåtelse för. Han har gett mig en djup trygghet och visshet om att jag är hans älskade barn.



Om du vill ta emot Isa och få ljus i ditt liv och få ett evigt liv i himlen så be: Isa! Jag vill ta emot dig i mitt liv som min Herre och räddare. Förlåt mig för alla mina synder. Tack för att jag får vara ditt älskade barn. I Isa namn. Amen!



Med kärlek!

Helle

2009-07-07 @ 18:55:21
URL: http://www.forlaten.blogspot.com
Postat av: S

Håll det för dig själv Helle, schysst att du älskar jesus men älska honom inte som gud.

Jesus är en människa ni påstår att Jesus är både gud, sonen, och heliga anden, men vänta här om jesus dog menas det inte då att gud dog, och heliga anden. Ska ni då dyrka en död människa hur ska han höra er om han har dött. I biblen står det hellre om ni ska synda skär av er händer, ta ut era öga. Exscuse me men dog han inte för era synder som ni påstår, jaja biblen snackade Jesus dog inte för era synder. Islam lär att människor synder och Allah swt är redo att förlåta en riktigt treonde. Snälla helle lä känna Ilsam och se religionen med det bästa och tro ej på det median säger. Du är nog blind att se vad ditt religion gör för fel Biblen går emot sig själv, iaf ta inte illa upp.

2009-07-10 @ 22:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0