Lite små påminnelser

As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh!

Idag vill jag insh'Allah påminna er om andra bra bloggar och sidor.. Ofta när jag själv har skrivkramp så läser jag mer av andras bloggar och det är underbart alhamdulilah! Så mycket kunskap och kärlek som växer för religionen när man läser om den..

Turban - Muslimers röst - En otroligt bra sida där vår dyrbara syster Belma (Hanumica) gör ett underbart jobb! Hon har lagt ut många lärorika artiklar om Ramadan redan och kommer insh'Allah lägga ut fler. Mash'Allah! Må Allah belöna henne för hennes enormt bra arbete!

Meddies Blogg - En bra blogg av vår kära syster Meddie. Hon skriver om islam och tar upp nyhetsfrågor ibland mash'Allah. Det är en mycket fin blogg mash'Allah.. Må Allah belöna henne för hennes vackra arbete!

My Road Trip
- Ny syster i islam , välkommen och mycket kärlek till syster Jennifer! Hon har i sin strävan efter att finna sanningen om dethär livet omfamnat islam och är snabb med att sprida sin kärlek för islam i sin blogg. Mash'Allah, Må Allah belöna henne för hennes starka strävan och arbete!

Stolt Muslima - En blogg jag nyligen börjat läsa! Den är så bra! Mash'Allah! Vår stolta och älskade syster R gör ett riktigt bra jobb, hon skriver om religionen och man lär sig så mycket Alhamdulilah. Må Allah belöna henne rikligt!

Det finns så otroligt många bloggar om islam, det finns många systrar och bröder som sprider sanningen och gör sitt bästa alhamdulilah. Må Allah belöna dem alla.. Ni får gärna skriva och tipsa om era egna bloggar eller andras bloggar.. Insh'Allah.

En annan bra sida jag vill påminna er om, er som gillar att läsa böcker...
är:
Kalamullah  , böckerna är på engelska och det finns i alla olika möjliga kategorier.. Bara att ladda ner och lära sig Alhamdulilah! Sidan har även jättemånga underbara föreläsningar Alhamdulilah!

Och till alla som älskar föreläsningar, så finns det många bra sidor alhamdulilah..
Islam.nu
Islam Fokus
Dawah Sweden
Khalifa Klothing

Må Allah belöna er alla för att ni söker kunskap!!
Må Allah belöna er alla som strävar efter rättfärdighet!

Ameen

As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh!
Tankar: 5.....
Produktioner av Muslimer | Direkt länk | 2009-08-15 @ 14:22:59|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Syster Jennifer

:D mashallah! Må Allah ge dig stor belöning och må allah underlätta för dig i detta liv och ge dig pradiset, Ameen! <3

2009-08-15 @ 17:17:09
URL: http://myroadtrip.blogg.se/
Postat av: R

Subhnallaah , när jag läste detta inlägg , fick jag tårar i ögonen. En sån omedveten kärlek man delar med sina syskon i islam ! Yazzaki allaho kheer syster , jag Älskar verkligen din blogg , sittar hit så ofta ja kan, känner att dina inlägg återspeglar din personlighet också , vilket ger en underbar känsla , må allah belöna dig för den fina dawaah du gör !

2009-08-15 @ 18:46:00
URL: http://stoltmuslima.blogg.se/
Postat av: R

p.s jag addade dig oxå:D

2009-08-15 @ 18:53:59
URL: http://stoltmuslima.blogg.se/
Postat av: sandy

Tjena! Vill du ha chansen att vinna ett armband från cocoo.se? Kolla in tävlingen i min blogg. http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11157843. Ha det gott!

2009-08-15 @ 20:55:15
URL: http://metrobloggen.se/dillyvanilly
Postat av: Hanumica

Bismillah.



Jazaki allah khayran, vår dyrbara lilla syster, för alla goda länkar och tips. Det känns mycket ödmjukt att vara en av dem vars arbete du berömmer, men jag skäms mindre när jag kommer ihåg att du gör det för Allahs skull.



Jag skulle också vilja starkt rekommendera kalamullah-sidan, till alla kunskapstörstiga själar som är hungriga att livnäras med goda ord, med ord av ljus och godhet.



Dessutom vill jag helhjärtat uttrycka mitt stöd till alla muslimska bloggare runt om i vårt avlånga land som sprider Det Goda, som sprider sanningen om Sanningen.



Allah säger i Koranen att det är först vid Uppståndelsen som vi skall få vår fulla lön - så gläds, mina goda systersjälar:



"Varje människa skall smaka döden. Men först på Uppståndelsens dag skall ni få er fulla lön. Den som då rycks bort från jahannam (Elden) och förs till Jannah (Paradiset) har sannerligen vunnit en stor seger. - Livet i denna värld skänker bara bedräglig glädje."



Islamiska fredshälsningar som för tankarna till Jannah (paradiset)

2009-08-15 @ 21:21:20
URL: http://www.turban.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0