Min väg till Islam..



Salam Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatu, kära bröder och systrar!

Det är ett par som undrar lite om mig, så tänkte skriva ett litet inlägg och försöka att hålla det kort inshaAllah.! (kan bli svårt då jag älskar att skriva)

Jag är 19 år, halv svensk och halv chilenare och konverterade till Islam för ungefär 1 år och 5 månader sedan! Alhamdulilah! Då var jag 17 år..

InshaAllah ska börja om lite från början..
När jag var liten så brukade jag gå till söndagsskolan och sjunga i kyrkokören.. Det enda jag kan komma ihåg från den tiden är att jag gillade "sagostunden" som jag kallade det (när de lärde en om religionen) och att jag brukade lära mina kamrater spanska svordomar.. Någon religion lärde jag mig inte!

Iallafall, så jag växte upp och var ateist kan man säga. Trodde inte på Gud eller någonting.. Tänkte dock på att det skulle vara konstigt om allt bara skulle vara svart när man dog. Utan att tänka, utan någonting. Den tanken gjorde mig lite rädd..
Brukade diskutera mycket med en gammal styvbror om allt möjligt.. Hade hört början av en föreläsning av Khalid Yasin, "Purpose of life", och den början fick mig att tänka lite. Att om allting började med Big Bang, vad skapade då Big Bang? Lyssnade inte mer på den men dess början verkade räcka för att starta tankarna.

2007 i slutet av sommaren, lärde jag känna en muslim, vi diskuterade inte så mycket om Islam men jag började ändå som småningom ju mer jag lärde känna min nya vän att bli intresserad. Samtidigt hade min mamma mycket kontakt med våra muslimska grannar, kommer ihåg hur hon exalterat en gång berättat för mig om uttrycket "MashaAllah". Jag gillade att slå vad och tävla (gör jag fortfarande), så jag slog vad med min nya vän att jag kunde lära mig Ayat al Kursi under höstlovet! Jag satt där med mina alldeles för stora kläder, eftersom jag var en streetdansande hiphopare den tiden, och hörde nu på en vers från Koranen i högsta volym! Om och om igen hela veckan, kanske lite längre tills jag kunde den! Hade fönstret öppet så hela grannskapet kunde höra det. Alla måste ha trott att det var en muslim!

Under hela hösten förändrades mitt inre mer och mer utan att jag riktigt tänkte på det.. Jag vet inte riktigt exakt vad som fick mig att komma till Islam förutom att det var Allahs vilja.. Alhamdulilah! Alhamdulilah.. Just nu när jag skriver om allting känner jag mig verkligen lycklig.. Det kan ha varit hur bra alla uppförde sig, hur respektfullt allting var, hur sant allting kändes med Koranen osv. Tänkte inte så mycket på Gud faktiskt, tänkte inte på Profeten Muhammed (SAW) heller.. Nu när jag tänker tillbaka så var det ändå allting jag tänkte på! Eftersom alla dessa bra saker kommer från Allah (SWT).. Jag kände mer än tänkte! Och jag tänkte aldrig under hösten att jag ville bli muslim, tänkte mer att det var en bra religion.. Vet inte om det var min nära vän som fick mig närmare, om det var Ayat al Kursi.. Det var iallafall en mening med allting!


Jag tog på mig hijab på en gång och första dagen i skolan kändes jobbig, då jag gick i teater och alla trodde jag bara klätt ut mig! Pust*.. De flesta trodde nog att jag bara blev muslim för någon annans skull.

Det jag berättat för er nu är hur min väg till inre frid och lycka gick till. Hur jag blev en slav till Den Allsmäktige, Den Helige, Vår Skapare.. Allah (SWT).. Det var antagligen allting som skedde 2007 som fick mig att bli muslimah, Allah vägledde mig och jag kommer att vara evigt tacksam för det! Alhamdulilah!

Som ett slut på detta brev, ville jag säga att jag är så väldigt tacksam till Allah för min lillebror som blev muslim, och min mamma som blev muslim.. Vi blev alla muslimer under en två månaders period. Tack för all kunskap, Alhamdulilah!

All Pris och Ära tillkommer Allah (SWT)
Må Allah vägleda alla icketroende och vilseledda till den rätta vägen och Må Allah stärka alla muslimers tro..

Salam Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatu
Tankar: 8.....
Muslim aktuellt | Direkt länk | 2009-04-27 @ 08:00:10|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: En syster

Mashallah syster Må Allah fortsätta vägledda dig och din familj amiin.

2009-04-27 @ 13:22:46
Postat av: Jii

Salam Akeikum

Jag känner igen mig mycket i de du skriver om att du gick i söndagskola som mindre vilket jag också gjort men vilket inte betyde så mycket för mig mer än att jag fick en bild av att de fanns en Gud dock inte att han var människa. och det senaste året har jag funderat mycket på vad meningen med livet är och när jag såg föreläsningen med Khalid Yasin, "Purpose of life" för nån månad sen som jag fått av min muslimska vän (min bästa vän) (tidigare var han min pojkvän i 2 år men vid den tiden var han inte så insatt i sin tro, utan det var mer efteråt när vårt förhållande tog slut som han började gå in mer i de, vilket har lätt till att jag också blivit nyfiken) och det är tack vare honom jag har hittat sanningen bland alla fördommar som finns. och det har verkligen fått en att tänka på världen man lever i och man ser klart de från en annan synvinkel än vad man tidigare gjort.

Just nu handlar de bara om tiden och när man är redo att ta de steget, inshallah!



Mycket bra inlägg :)

2009-04-27 @ 15:29:22
URL: http://sampaguita.blogg.se/2009/april/svininfluensan.html
Postat av: Najma

Inshallah syster du kommer att vara redo att ta steget.

2009-04-28 @ 19:29:11
URL: http://Najma.bloggspace.se
Postat av: Angie

Bra sagt =)

Viktigast är att du har funnit det du sökte i livet :) <3

2009-04-30 @ 11:02:11
Postat av: Syster i islam

Salamo alaykom syster! Vilken underbar berättelse! Finns det någon möjlighet att man kan få din mail? :) Skrev min i inlägget, det står att den inte publiceras men kanske ser du den ändå. Om du gör det får du gärna lägga till mig på din msn/skriva ett mail.



Må Allah bevara dig :)

2009-05-02 @ 12:12:13
Postat av: mikaela

vilken otrolig berättelse. jag blir riktigt imponerad av att din familj oxå konverterade! Jag önskar att jag hade sån tur. jag är oxå konvertit/revertit och de flesta tror tydligen som du sa, att man gör det för sin makes skull. suck.. eller som en vän sa till mig: "det blir du automatiskt när du är gift med en muslim" eh va?



salam!

2009-05-03 @ 19:37:02
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/
Postat av: Herta

Funderar på vad en del svenska ungdomar, kanske främst tjejer, saknar i sin uppväxt, som islam ger svar på. Vad har ni saknat i Er uppväxt? Hur såg familjebilden ut? Hur såg mammas roll ut? Hur såg familjemönster mm ut.

2009-05-07 @ 17:06:53
Postat av: Anonym

Funderar på vad en del svenska ungdomar, kanske främst tjejer, saknar i sin uppväxt, som islam ger svar på. Vad har ni saknat i Er uppväxt? Hur såg familjebilden ut? Hur såg mammas roll ut? Hur såg familjemönster mm ut.

2009-05-07 @ 17:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0