Resan i vårt liv

Bismillah.

En syster i islam dog nyligen, kände henne inte men hade henne på facebook. Kanske skrivit några kommentarer till varandra sådär, läst hennes inlägg någon gång eller två.. Men det känns ändå skakande. Jag vet inte hennes dödsorsak, har mina misstankar om vad det kan vara men jag låter dem vara just nu för vill inte sprida något slags rykte. Iallafall, så var det som att Allah väckte till mig lite ur min slummer. Döden är verklig! När som helst kan jag dö! När som helst kan min mamma eller make dö??? Jag känner mig maktlös, vilket jag verkligen är. Har tänkt ibland att jag inte kommer dö just nu iallafall för jag är bara hemma och gör ingenting. Men subhanAllah vad vet jag?! Ingenting, jag kan sätta i halsen även om jag försöker tugga försiktigt.. Läste om någon som till och med dog av en nysning! La illaha ill-Allah! Allah har makten över våra liv och vi har ingen aning när vår tid är slut.

Vi måste ta hand om varandra, om oss själva. Vår syster dog kanske helt deprimerad wa Allahu Alam, vet inte.. Vet bara att hon hade en svår tid innan sin död. Har jag någonsin frågat henne hur hon mår? På riktigt? Nej.. Man kan inte ha ansvar för alla systrar och bröder, men vi måste försöka göra vårt bästa att hjälpa varandra mer, finnas där för varandra. Detta påminde en syster om idag. Vi måste sluta vara kalla..

Och inte bara det. Vi måste se till att vi gör bra handlingar, innan döden överraskar oss. Vill du dö när du super, baktalar eller tittar på någonting olämpligt? Eller vill du dö när du läser Koranen, ber eller gör dhikr? SubhanAllah, man vet aldrig när man dör. Det känns overkligt att dö. Känns som att döden är för andra människor och inte en själv. Det är därför man är lat, därför man inte gör det man borde göra! Men så är det inte, döden är för oss alla och vi måste vara förberedda för den. Vi vill väl alla möta Allah med bra handlingar?

Se denna videon nedanför, den är bara två minuter.. Egentligen är den riktad till icke-muslimer, men många muslimer kan ta bra nytta av den.



Det gäller att ta vara på Islam! Vänta inte med att bli muslim, vänta inte på att börja praktisera!
Gör rätt val just nu!

As salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh
Tankar: 3.....
Påminnelser | Direkt länk | 2011-09-11 @ 23:42:22|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: anonymouz

Salam Jag blev felbehandlad på sjukhus för några år sen som ledde till flera hjärtkramper och hjärtont i över 1 år, något som sjukhuset har mörklagt genom att inte nämna något om det i journalen. Innan jag blev felbehandlad så kände jag att något var fel men jag lyssnade inte på känslan. Om man dör pågrund av felbehandling räknas det då som självmord om man lät det ske? Jag kunde ju inte veta :( Jag har fått bestående hjärtrubbningar och de kom undan med det. Jag tänker anmäla dom på domedagen.

2011-09-16 @ 02:08:34
Postat av: kurdilele <3

jag hade samma känsla när jag hade en stark imaan men nu är min imaan borta :/

2011-09-19 @ 14:51:03
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: amanda

Wa Aleikum salam anonym,



Nej subhanAllah självmord är när man själv väljer att man tex inte längre orkar med sitt liv. Det du förklarar är inte alls självmord. Däremot skulle det kunna vara dråp från läkarnas sida om de felbehandlar dig och du skulle dö..



SubhanAllah må Allah underlätta för dig och ge dig din rätt på Domedagen!

2011-09-22 @ 11:37:07
URL: http://apg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0