Fördelen med att göra Du'a


“Och bevara Mig i minnet, så skall Jag minnas er; var Mig tacksam och förneka Mig inte!”.
(Qur’aan: 2:152)

"de som tror och vars hjärtan blir stilla när Guds namn nämns - är det inte så att då Guds
namn nämns blir människohjärtat stilla?”.
(Qur’aan: 13:28)


Profeten (frid och välsignelser över honom) sade att Allah, den Upphöjde och Ärade, sade: "Jag är nära tanken av  Min tjänare när han tänker på Mig, och Jag är med honom när han kommer ihåg Mig. Och om han kommer ihåg Mig i sitt hjärta, kommer Jag också ihåg honom i Mitt hjärta, och om han kommer ihåg Mig i en samling så kommer Jag ihåg honom i en bättre samling bättre än hans, och om han kommer närmare Mig en spann, kommer Jag närmare honom en aln, och om han kommer närmare Mig en aln, kommer jag närmare honom en famn. Och om han går mot Mig, springer Jag mot honom"”.
(Muslim, Book 035, Number 6471)

http://darvish.files.wordpress.com/2009/05/allah-remembrance-dhikr.jpg

Tankar: 0.....
Du3a + må bättre | Direkt länk | 2010-11-21 @ 11:00:00|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0