Burkini....

As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh!

Har bara en sak att säga om Burkini! Det är gahaofaönfadbawo=knas=dumt=mobbat=FITNA!

Det är en sak dessa burkini skapare inte förstått, att en kvinna ska inte visa en enda del av sin kropp, alltså ingenting tajt så att man ser formerna. Burkinin är ju en dykardräkt med en liten kjol.. -.- Även om man går in i vattnet med burka så när man går upp sitter kläderna tajt som bara den. Går ej att undvika. Och ÄVEN om man hittar ett klädesplagg eller någon ny burkini där man inte får se ens en del av kroppen tajt, så ska ändå inte kvinnor och män bada tillsammans. -.-
Detta är bara trams, bara fitna! De skapar något som verkar vara bra, men får en att synda ändå. Shame on all the makers of burkini!! Varför vill ni förändra religionen? Den är perfekt som den är!!! Om ni vill bada i badhus eller stränder, med andra halvnakna män och kvinnor, kan ni lika gärna gå i långa shorts, t-shirt och sjal. Samma sak som burkinin!

Kolla själva vilken skam detta är!!   http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2606728.ab (varning för halvnakna bilder) :@

Ska gå och ta en glass nu, detta gör mig så arg...............................
Tankar: 8.....
Kvinnor | Direkt länk | 2009-05-26 @ 14:34:36|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Tasnim

Skammen ligger i bilden i att de av nagon anledning valt ett nakenbad som kuliss för fotograferingen.

Har man en väl täckande burkini och väljer plats och tid för badandet med omsorg sa ser jag inga fel i att ha en sadan. Jag har själv en (uppsydd, inget tajt alls) men jag badar inte pa fulla stränder för det. Helst ska det vara helt folktomt, hehe.

2009-05-26 @ 17:19:50
URL: http://ur-tasnims-perspektiv.blogspot.com
Postat av: Kajsa [konverterad muslim med slöja]

Jag tycker att Burkinin e en lysande idee!!! varför ska jag med slöja inte kunna bada? Det e ju bara att ta en handuk om sig när man går upp ur vattnet.

Nä tummen upp för Burkinin!

2009-05-27 @ 08:12:57
Postat av: amanda

det handlar ju inte om att man inte ska bada för att man är muslimah, de handlar ju om anledningen de skapade den tajta burkinin. De skapade den så att tjejer kan bada i samma plats som killarna, badhus o stranden. Detta skapar bara fitna då tjejer och killar inte ska umgås. Och även om du inte umgås med killarna så ser du ju ändå dem halvnakna och får massa synder.



Man kan ju ha burkini, men syftet gillar jag inte! För om man har burkini med endast kvinnor så tar man ändå bort själva syftet med burkinin.

2009-05-27 @ 12:42:39
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Nä självklart behöver man inte gå till en strand fylld av män, men då ska du heller inte gå och handla i en affär - där finns också män.



Då borde vi alla muslimer stänga in oss i våra hem rulla ner gardinerna, slänga tv:n och sätta ögonbinde - för att verkligen undvika alla män i denna världen.



Nä lev och va glad - även om du är muslim!

2009-05-27 @ 13:29:46
Postat av: Susanne

Jag tycker burkinin är en bra ide. tänk på att man ska väl inte egentligen visa sig i baddräkt för kvinnor heller???? det finns olika platser vi kan välja att bada på. det finns platser där det är mindre folk på också.

det som är mest fel i denna artikel var väl att dem valde NAKENBAD!!!

2009-05-28 @ 00:13:34
URL: http://lakritzz.blogspot.com
Postat av: X

Kajsa,



Ett badhus eller en strand är (i generell mening) ett ställe man förväntar sig se nakenhet över vad Islam tillåter. När man e på väg dit vet man mycket väl vad man kommer att finna. Så om du vet att dina ögon kommer att se något förbjudet.. varför utsätta dom för det?



Ett mer tydligare fall än stranden (men ändå jämförbart med stranden) är juh disko. Man vet vad syftet med ett disko är, man vet vad som e inblandat. Är det då vettigt för en muslim o gå dit?



När man ska handla nödvändiga saker så umgås man la inte automatisk med det andra könet.

2009-05-28 @ 12:00:51
Postat av: Lisa

Men jag fattar inte, varför tänker NI på män som objekt om Ni går till en strand och badar?(jag fattar nog men förstår inte hur nI får ihop det) Personligen tänker jag inga tankar om män som objekt när jag gått till stranden. Jag är uppväxt med att män och kvinnor skall leva sida vid sida med varandra som kamrater. Deetta innebär inte att jag tänker på män ur en sexuell synvinkel utan som kamrater eller syskon...om jag har en närmare relation.

Jag utgår från att killar uppväxta i demokratiska samhällen har samma tankar om mej.



Att gömma sig är att fantisera om det man inte vet så mycket om, tänker jag.



En annan sak. Hur skall Du Amanda ta föräldraansvar om Du inte kan bada tillsammans med Dina barn när de kommer.

2009-05-28 @ 21:10:45
Postat av: amanda

Hej Lisa, vi tänker inte män som objekt.. Alla dessa regler du läser om oss muslimer, är regler vi fått av Gud. Även om man är intresserad av nakna kroppar eller inte alls, så ska man följa det Gud sagt till oss. Allting är ett test i livet, om vi strävar efter en evighet i Paradiset försöker vi göra vårt bästa att följa Koranen och Profeternas läror. Om vi däremot vill ha ett bra, roligt och bekymmerfritt liv här på jorden kommer vi se oss själva gå ifrån Islam. Då man som troende blir testad hela tiden om Gud vill.

Har läst att ju mer troende man är, ju mer testad blir man i detta livet, för allt man kan vinna är goda gärningar och om Gud vill, Paradiset.



Det finns badhus där de har kvinnodagar, där endast kvinnor får komma. Man ser ju till att täcka sig när man går dit också, som susanne sade så ska inte kvinnor visa sina kroppar för varandra heller. Men att lära sina barn att simma är Sunna (En av Profetens(saw) läror), och ska om Gud tillåter, lära dem det ^^.



Själv har jag också växt upp som du, inte brytt mig ett dugg om sådant som att bada i samma ställe osv. Men som sagt, gör man det endast för Guds skull.:)

2009-05-28 @ 21:35:45
URL: http://apg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0