Var Profeten Muhammed(saw) en Pedofil?

Följande inlägg är taget från najma.bloggspace.se,

Må Allah belöna henne för detta riktigt bra svar på om Profeten Muhammed Saw var Pedofil

 

Asalamu Aleikom, hoppas allt är väl med er Inshallah.

Det är så att jag bloggar inte bara om Islam, jag svara även frågor om Islam, så gott jag kan. Jag har en sida i kamrat.com.

Det är så att jag har fått en fråga, en väldigt bra fråga, tycker jag.

Fråga: Var profeten Muhammed saw en pedofil??

Innan jag svarar så ska ni veta att jag gör min bästa.

Må Allah förlåta mig om jag säger något dåligt.

Bismillah

Svar: Det är sant att profeten Muhammed saw gifte sig med Aisha när hon var 6 år, och fullbordade äktenskapet när hon var 9 år.

Men det som inte är sant är att profeten Muhammed saw var en pedofil.

Förr i tiden  fanns det noll gräns  på giftermål, före profeten Muhammed saw och efter honom fram till omkring 1900 - talet.

Det var inget konstig i den tiden att flickor gifter sig runt 6 år, med män.

Varför ska icke troende just börja hacka på Profeten Muhammed saw och kalla honom pedofil, när det inte var pedofileri.

I nutiden om man gifter sig under 18 år med en som är över 18 år, kallas det pedofileri.

Men i dåtiden fanns det inte pedofileri, det fanns bara tvung i giftermål.

Som vi vet Islam har inte gräns för giftermål, och det finns inte hellre tvung i giftermål.

Må Allah belöna Turban - bloggaren, hon gav verkligen en bra svar till en "person" som fråga nåt.

I alla fall här är svaret hon gav:

 Äktenskapet fullbordades när Aisha r.a. var 9 år gammal. Aisha hade blivit tjej vid den åldern, vilket inte var ovanligt vid den tiden, och var inte längre barn.

Du undrar hur en vuxen man kan gifta sig med en 9-åring tjej; tjej, inte barn.

Mitt svar ger jag i form av en motfråga. Kallar du ”världens största demokrati” USA och dess grundare, som levde mer än ett millennium senare än Rasulullah Muhammad SAWS, för pedofiler? Om inte, varför inte? Låt oss titta på historiska fakta:

1) före 1886 var ålder för samtycke i sexuellt förhållande (äktenskap) i USA 6 år!
2) År 1887 flyttades den åldersgränsen till 10 år i staten Kalifornien.
3) År 1897 flyttade staten Kalifornien den åldern till 14 år, och resten av staterna följde deras exempel: vissa tog 14, vissa 16 och vissa 18 års gräns.
4) Fram till idag är ålder för samtycke till äktenskap i staten Massachusetts, 12 år. År 2009.

Pedofiler? Eller inte?

Det var inget konstigt mer än ett tusen år (mer än 1200 år! senare) efter Rasulullah Muhammads SAWS tid att vuxna män gifter sig med 6-åriga flickor, var - i Förenade Stater. Ingen av deras samtida tyckte att de var pedofiler.

Ha i åtanke att ingen av Rasulullah Muhammads SAWS samtida svurna fiender som använde sig av allt man bara kan tänka sig för att smäda honom, inte en enda av dem tänkte ens på att smäda honom för det äktenskapet. Hur kommer det sig? Jo, av samma anledning som vita kristna europeer som hade ockuperat en ny kontinent och grundat sin stat på land som de med våld hade stulit från deras urinvånare, inte tyckte att det var något underligt eller onormalt mer än ett tusen år senare.

Wsl, Najma

Tankar: 11.....
Profeten Muhammed(saw) | Direkt länk | 2009-06-06 @ 09:48:05|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: jange

nej jag är ateist så håll dej borta.

2009-06-06 @ 14:01:49
URL: http://jange.nu
Postat av: Tasnim

Asalaamu aleykum

Men är det inte sa att info om Aishas alder varierar i olika källor?

2009-06-06 @ 21:32:37
URL: http://ur-tasnims-perspektiv.blogspot.com
Postat av: Bahlool

Finns källor som säger att hon var 18 tom :)

Skrev själv en artikel till försvar för den heliga profeten en tid sedan och i den tog jag upp att det är först nu senaste 100 åren som man tar upp pedofileri..innan dess var Profeten ond för att han var djävulen, magiker osv..för varje århundrade hittade man på nya sätt att smäda honom..idag är det pedofileri, vad händer om 100 år?



Annars det med usa och årtalen har jag aldrig hört talas om så det snor jag och tackar för informationen :)))

2009-06-07 @ 02:33:05
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Shireen

Det finns ett riktigt källa som berättar att Aisha var 6 år när hon gifte sig med Rasulullah saw och att äktenskapet fullbordades när hon var 9 år Källan är hadithen och Mashallah bra svar (;

2009-06-07 @ 16:55:26
Postat av: Bahlool

Här finns en sida med lite mera information.."riktiga" källor finns det gott om som belyser att hennes ålder inte är så klar som folk verkar tro.

http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm

2009-06-07 @ 23:38:02
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Bahlool

http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm är dock en ahmadiya sida, men deras källor verkar vara sunnitska hadithböcker så går rätt enkelt att kolla upp om de är sanna eller ej.

2009-06-07 @ 23:39:34
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Lisa

Jag fattar inte varför Du har ett så otroligt stort behov av att bevisa saker hela tiden. Att tala om för oss som läser vad som är sanningen. På mej som kristen är denna bevisning nåt konstigt. Gud kallar till att överlämna sig till honom. Vi lever i ett sekulärt Sverige, vi har rätt att tycka olika saker osv. i ett sekulärt samhälle finns det mer än en sanning.

Är det något speciellt med islam att Ni måste bevisa hela tiden. Som kristen skulle jag aldrig bete mig på det sätttet. Jag skulle skämmas om jag försökte "trycka ner" och tala om att jag har rätt och Du har fel.Om vi skall få en värld där vi människor skall kunna leva sida ´vid sida måste vi fyllas av kärlekens evangelium, inte hatets där vi delar in människor i olika grupper osv.

Vad tycker Du som världsmedborgare om detta?

2009-06-08 @ 08:28:08
Postat av: Shireen

Bahlool jag förstår inte riktigt vad du menar med "riktiga källor" börjar tro att du menar att hadtihen är inte riktig källa.

Aisha berättade att hon gifte sig med profeten Muhammed saw när hon var sex år och att äktenskapet fullbordades när hon var 9 år. Det står klar och tydligt i en hadith.

2009-06-09 @ 17:38:34
Postat av: amanda

Hej Lisa, om jag får en fråga eller om någon säger någonting som ej stämmer om religionen, så är det alla muslimers plikt att berätta hur det egentligen ligger till.

Vet inte om du menade just detta inlägg där jag inte försöker bevisa ett dugg utan bara lägger fram fakta om hur det är.

Det finns endast en rätt väg, och vi alla muslimer vet detta, och det är därför vi påminner varandra, ger varandra råd och berättar för varandra om vi gör fel.

Som muslim kan man inte lägga till eller ta bort någonting ifrån det Gud har beodrat oss att göra och inte göra.

Som kristen kan man inte komma fram till någonting eftersom grunden till kristendomen blivit förstört, vilket är synd.

2009-06-09 @ 19:31:31
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen Amanda!

Tycker att Du är lite "kaxig" Hur kan DU veta hur vi som kristna tänker, att man som kristen inte kankomma fram till något osv. eftersom grunden som Du säger har blivit förstört. Det är ju jag som är frälst, inte Du.

Jag börjar nu att förstå mer och mer hur Du tänker och det har varit intressant att förstå att Du har den uppfattning som Du har. Jag har som sagt goda vänner som är muslimer, god kontakt med en iman genom mitt arbete och jag vet vad de brottas med för svårigheter. Jag pratar nu om vuxna människor med livserfarenhet osv. Det är intressant när vi lever i ett samhälle där vi människor skall mötas att läsa Dina synpunkter på mänsklig samvaro och våra möjligheter.

Allt Gott genom kärlekens och försoningens Gud!

//Lisa

2009-06-10 @ 17:28:48
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Hej får jag kopiera saker från din blogg och lägga på min blogg ?

T.ex denna inlägg ?=) KrAmSISaR <3 mashaAllah jag älskar din blogg <3

Må Allah ge dig en bra plats i paradiset inshaAllah <3

2011-04-14 @ 10:24:27
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0