Motsägelser i Bibeln

Först vill jag bara säga att dessa tre videor innehåller två olika föreläsare, som förr varit praktiserande kristna, men som sedan insåg sanningen om detta livet och sin religion. De konverterade alltså till muslimer.

Av, Dr. Zakir Naik



Fråga och Svar, av Dr.Zakir Naik




Och är det korruption i Bibeln eller i Koranen?
Av, Ahmed Deedat.Må Allah vara nöjd med honom och ha Barmhärtighet över hans själ.



Har ni någonting att säga emot? ;)

Själv vet jag att varenda kristen jag har talat med har olika synpunkter om vad som menas med treenigheten och massa saker.. xD  .. Och ändå vill man inte erkänna att Bibeln inte går att lita på.

As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh
Tankar: 5.....
Till Kristna | Direkt länk | 2009-06-11 @ 17:41:17|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Anonym

Amanda!



Måste vi hålla på att prata om vem som har rätt och fel hela tiden?

Varför inte repektera varandra och låta var och en ha sin tro? Vi lever i ett samhälle där det står skrivet att vi har religionsfrihet, frihet att tro vad vi vill. Denna religionsfrihet har vi kämpat för i många år i vårt land.Detta måste vi bevara.



Jag blir så förundrad när Du skriver här ovan:

" själv vet jag att varje kristen.....och ändå vill man inte erkänna osv...Men snälla Amanda. Vi har olika tro. Tycker DU inte att vi skall respektera detta hos varandra. För mej som kristen är det självklart att respektera muslimerna, Bibeln har sagt mej att vi skall respektera och älska varandra av kärlek.

Vi behöver en värld av mera kärlek, en värld där vi säger positiva saker till varandra, ger varann positiv förstärkning osv, inte ifrågasätta varandra.

Vi måste göra vad vi kan för att skapa ett kärleksfullt samhälle.



Jag tänker inte säga emot Dina videos.



Jag delar inte Din uppfasttning men tänker kämpa för Din rätt att utöva Din tro.



De personerna i filmerna är fria att tycka och tro vad de vill precis som alla vi människor på hela jorden borde bara, här i vårt nuvarande land och i hela världen. Detta vill jag vara med och kämpa för.



Det händer att människor från en religion byter till en annan, att kristna blir muslimer samtidigt som det händer att muslimer möter Jesus och blir frälsta. Allt är ok i ett land där man får tycka och tro vad man vill.



Guds frid!

/Lisa

2009-06-11 @ 19:55:05
Postat av: amanda

"Själv vet jag att varenda kristen jag har talat med har olika synpunkter om vad som menas med treenigheten och massa saker.. xD .. Och ändå vill man inte erkänna att Bibeln inte går att lita på."

Detta är ju sant?!?!? Alla kristna jag pratat med har olika tro på allt och håller aldrig med varandra om något. Anledningen varför man inte kan lita på bibeln är ju att den blivit omskriven och korrupterad av män som Paulus som skrivit saker o ting så att romarna skulle acceptera kristendomen.



Jag säger inte vem som har rätt eller fel. Gud gör detta. Och det är tydligt att man ej kan lita på bibeln som en bra källa. Klart finns religionsfrihet, det är inte som att jag tvingar någon att tänka till.?



Det är bara Gud som vägleder och missleder, att tro på Jesus som en Gud eller Guds son eller samma Gud som Gud i Himlen och Gud den helige anden, Att Gud är tre men egentligen En.?? Bara allt detta är motsägelsefullt. Det står ingenstans i bibeln att Jesus säger "Jag är Gud, Dyrka mig". Det står ingenstans där Jesus säger "Jag ska dö för mänsklighetens synder". Varför skulle Gud dö för människor Han själv har Skapat? Det är en förnedring till Gud att påstå att Han ville ner på jorden för att lära känna människorna. Gud Vet Allting, Allt vi gör, säger och tänker. Det finns många teorier på treenigheten, och grejen är att hur kan man tro på en sak man ej har ens ett enda bevis på? Det är min åsikt och jag bryr mig inte om kristna tar illa upp.



Finns bara EN Gud, inte EN Gud delat på 3!



Och dessa videor, är inte åsikter av dessa män, det är Fakta. De har alla varit kristna förr och de vet hebreiska,grekiska och vet vad de snackar om. Antagligen mer än majoriteten av dagens kristna. Det är bara fakta! Inga åsikter.



Och ingen kan bli frälst av Jesus. Den enda som kan ge en Paradiset är Gud. Om man varit rättfärdig och utfört bra handlingar i detta liv och underkastat sig Guds vilja.



Jag talar inte om dessa saker om det inte var så att jag läst om detta och lärt mig mycket om detta. Även innan jag blev muslim, visste jag att bibeln blivit ändrad mångamånga gånger.



Alla får ha sin tro, men du har gått in i en muslimsk blogg där jag säger sanningen om all fakta jag läst och sett i föreläsningar. Som muslim är det väsentlig att sprida sanningen till ALLA, och om de inte vill veta så har man åtminstonde försökt. Man får inte vara självisk och hålla sanningen för sig själv. Bara för den sakens skull kan man bli straffad.



Och jag vet att Koranen är Guds ord, från den sista Profeten Muhammed(saw). Jag vet att Jesus inte var Guds son eller var Gud i mänsklig form. Hur kan jag veta allt detta? För att Koranen säger det. Gud Säger det. INTE mina åsikter, utan min vetskap.



Koranen innehåller så många mirakel som ingen kan förstå om man inte verkligen försöker läsa den och veta sanningen. Det står om bigbang, alla växter skapas i par, det står om fosterstadie, det står om bergen varför de finns, det står om barriärer i vattnet.. osv osv. Många många saker en människa EJ kunnat bara gissa sig fram till själv och visa sig ha rätt med ALLT som står. Finns bara en förklaring, och det är att Koranen ÄR Guds Ord.



bara för att det finns religionsfrihet betyder det inte att alla religioner är rätt eller hur? Alla kommer ju inte till sitt eget Paradis till sin egna Gud !!! SubhanAllah! Det finns endast en rätt väg! Och det är Islam.



Och sen visar jag alla människor jag möter på gatan respekt, alla jag möter respekt. När det kommer till religion så talar jag om vad jag vet, och sedan får människan ta det eller inte. I don't care. Om människor jag möter eller talar med tar till sig budskapet och kanske blir intresserade blir jag såklart överlycklig, tackar Gud! När nära vänner till mig sagt att de kanske vill bli muslimer så har jag blivit tårögd av lycka, för jag vill deras bästa. Att alla ska få veta sanningen. Men om en människa inte vill, inte bryr sig om att lyssna eller något så finns det inget man kan göra. Bara att gå vidare.



Du får gärna läsa min blogg vidare Lisa, men du ska veta att jag inte är en liberal muslim som är ute efter att alla ska gilla mig. Jag håller mig till Islam alltid insh'Allah, Och med Guds hjälp kanske en person blir lite intresserad. Bara Gud Vet!

2009-06-12 @ 01:00:28
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: JN

Nyfiken hur förklarar man treenigheten?

(fadern, sonen, den helige anden).

2009-07-10 @ 00:12:08
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: Christian/Tattarn

Jag kan ge ett exempel på treenigheten.

Om jag nu tar solen som ett exempel.



Solen-Fadern

Ljuset från solen-Jesus

Värmen från solen-Heliga Ande



tre olika men ändå ett som har med varandra att göra och uppfyller funktioner i varandra kan jag nog säga..



Jag kan även tillägga att Gud har en betydligt större intelligens än vad vi har. Allt förstår inte vi, och om vi inte är född på nytt (Frälsta) så blir det troligen ännu svårare för oss att förstå.



Jag har upplevt Gud och han har visat mig att han är sanningen. Bibeln är att lita på men jag vet också att mycket i Bibeln förklaras som paradoxer.

Jag litar på Guds ord och jag tror att Jesus är Guds son och jag är säker på min sak. Förövrigt så verkar detta ändå vara en blogg som är seriös i sin sak.

Kärlek önskar jag er alla oavsett vilken religion var och en kommer ifrån. Jag vill dela med mig av två ord från Bibeln innan jag går. Frid vare med dig!



2 Kor 5:7 Ty vi lever här i tro, utan att se.



Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.

2009-10-16 @ 17:07:14
URL: http://www.tattarn.tk
Postat av: Krister

Amanda; Du klagar på oenighet bland kristna. Men förklara då varför muslimer som bekänner sig till Sunna respektive Shia dödar varandra, har olika syn på hur Koranen skall tolkas. I Iran är avbildningar av människor tillåtet medan det är förbjudet i andra delar av den muslimska världen.



Med din egen retorik måste väl detta också innebära att Islam är korrupt. Inte sant.



Judendomen och Kristendomen är oerhöt mycket äldre än Islam. Gud sa att Du skall inga andra gudar hava vid sidan av mig. Men ändå tillber ni muslimer Muhammed närmast som en gud. Ni ger honom gudomlig status när ni vill döda de som tecknade karikatyrer av Muhammed. Ni är avgudadyrkare, vilket är ett brott mot Guds ord.



Ni förordar död och förintelse. Enligt sura 9:5 skall muslimer döda kristna var helst ni finner oss. Och sedan kräver ni att vi skall respektera er. Man tar sig för pannan.



Jag gissar att detta inlägg kommer att censureras precis som min kommentar på Turban.se. Du får leva med ditt samvete och att du bryter mot Guds ord. Straffet för din illgärning får du bära ensam.

2009-10-25 @ 01:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0