Bikini och G-string är OK, men inte en SJAL??

Ett klipp jag fick se på http://myroadtrip.blogg.se En av våra nya systrar i Islam, Alhamdulilah

Khalid Yasin!

So true!! Önskar man kunde ha tusen cd i sin väska med Khalid Yasin och sen ge till varenda person som håller på och gnäller om ens sjal. Att ha sjalen på sig är respekt! Alla dessa ideal om att man ska gå så halvnaken man kan, är så störande!

 Vem blir förtryckt egentligen, en kvinna som varje dag ser på tv, halvnakna tjejer, perfekta kroppar, modet, grupptryck.. En kvinna som verkligen inte kan gå ut osminkad, som måste se bra ut, som måste klä sig för andra. En kvinna som gör sig snyggare för omvärlden än sin make? EN kvinna som får såna komplex, pågrund av media och vad media får killar att tycka är det fina. Är inte detta stor manipulering? Är inte detta förtryck? Ett skapat förtryck? I alla tider har kvinnan blivit såld, bytt, blivit behandlad som en vara. Det har blivit förbättringar, men kvinnan är fortfarande ett objekt i västvärlden. Kvinnan blir fortfarande såld, "sex säljer" säger vissa, men det är kvinnan som blir såld. Mannen i väst har också börjat bli objekt. Vad är detta?? Finns ingen moral, respekt eller värderingar kvar?

Många icketroende kan inte förstå att man kan följa "en bok" alltså Koranen, eller hur man kan tro på Gud. Hur man kan följa någonting så slaviskt. Låt mig fråga tillbaka, Hur kan NI följa media, tro på allt dem säger, hur kan NI följa allt så slaviskt? Något bra, vettigt svar? För kläder har då absolut ingenting om utveckling att göra. Det har då ingenting med integration att göra.

Blir kvinnan förtryckt som, täcker hela sin kropp för Guds skull, inte vill visa sin skönhet för alla män i världen. En kvinna som respekterar sig själv, inte försöker passa in för andras skull. En kvinna som hellre gör sig vacker för sin make. En kvinna som barnen hon föder respekterar?

För ärligt talat, hur man än vrider och vänder på det. Vem har mer självrespekt av Pamela Anderson och Jesus(as) mor Maria(hon använde sjal och täckte sig)? Vem av dem har blivit drabbad av kvinnoförtryckt, blivit såld och visat sina behag till hela världen? Jo, förstnämnde. Tror ni Pamela Andersons son känner sig stolt, när hans vänner har nakna bilder på henne och snackar om henne? Han blir retad eller åtminstonde känner sig dålig. Och vilken man kan känna sig riktigt stolt att ha en kvinna, som visar sin kropp till vem som helst? Mannen som har en täckt kvinna, känner sig stolt! Han vet att ingen kollar på hennes former, att ingen vet hur vacker hon är och känner sig så speciell.

Förra året, när jag gick ute med min make i stan, jag använde niqab den perioden, och vi gick runt hela dagen ute. Hela tiden tyckte han att det var så spännande att jag tom täckte mitt ansikte, för när vi kom hem så blev jag ännu mer vacker i hans ögon. Nu kanske folk tänker att detta är bullshit, men tänk efter. Blir man mer attraherad av någonting man får se på hela dagarna i ändan, än på någonting som blivit undangömt för att sedan visas?

Det ligger mycket mer i slöjan än folk tror. Den är så vacker, symboliserar en muslimsk stolt kvinna!
Bikini och g-string däremot, symboliserar bara SEX.

As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh!
Ps, mogna kommentarer plz ;)


Tankar: 3.....
Föreläsningar | Direkt länk | 2009-06-16 @ 16:09:43|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Kristoffer Lind

"Blir man mer attraherad av någonting man får se på hela dagarna i ändan, än på någonting som blivit undangömt för att sedan visas?"



Om det skulle vara så borde ni båda täcka er... vilken kväll det skulle kunna bli ;-)! Japp, jag har tagit en whiskey ikväll.... :-)



Jag kan bara säga att för varje stund jag inte får se dem jag älskar är en förlorad stund!



Jag känner min sambo så bra nu att genom endast blickar och ansiktsuttryck vet jag vad hon tänker eller hur hon mår, och med dessa kan hon ge mig signaler som ord inte kan återge. Det ger också mer tyngd till hennes ord och om de är av "romantisk" art, ännu mer attraherande att se detta i hennes ögon och på det stora leendet. Jag blir aldrig trött på att se henne och ju MER jag ser henne desto mer attraherad blir jag.



2009-06-16 @ 23:50:56
Postat av: Jennifer

Mycket bra skrivit!



Sv: Aleikum assalam wa rahmatulahi wa barakatu! När man pratar med kristna och vad de tror på har de inte riktigt bra argument att komma med. Man blir nästan frustrerad för att de inte ser faktan de har framför sig att de inte är logiskt de dem säger. Men inshallah om gud vill...



Aw så gulligt av dig :) vad är det för böcker du har? Jag har redan en hel del som jag inte har gått igenom än haha det finns hur mycket som helst att läsa om och att lära sig. Än har jag bara sagt sahadan för mig själv men inshallah om gud vill så ska jag se om jag kan göra inför vittnen till helgen eller nästkommande vecka :)läste ut hela koranens budskap i går och wow det är nog den bästa skrivna bok jag någonsin läst. :)

2009-06-17 @ 11:38:44
URL: http://myroadtrip.blogg.se/
Postat av: Ummah-girls

Hehe, just denna klipp lade jag också upp på min blogg. MashaAllah, må Allah belöna Khalid Yasin och öka oss i kunskap och stärka oss i tron. Amin.

2009-06-17 @ 17:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0