Landet med minst kriminalitet...

As-Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,


landet med lägst brottslighet i världen är SaudiArabien. Hur kommer detta sig då... De använder sig mest av sharialagar, oh that's why! Yupp.. Och folk tror att sharialagar är dåligt... De gillar inte att det ska komma konsekvenser på deras handlande. De vill kunna stjäla, mörda, vara otrogna och göra massa fel mot sigsjälva (såsom att dricka sprit osv).. Nu är inte SaudiArabien något land som följer allt i sharia - och det är mitt problem. För det första har de en kung (audobilla.), man ska ha khalifa! Inte kung... -.-.. Och kungen står över lagen då man sett han dricka sprit och han tänker bara på makt o pengar. Det ska vara rättvist och i Saudiarabien är det inte rättvist, de väljer de lagar som är bra (för dem) och tar bort de lagar de inte vill ha. Men om man följer sharialagar helt och hållet... åh vilket underbart samhälle!!!!!! Inget förtryck, inga mord som försvinner ut i det blå.... Men ja... det är riktigt svårt att ha sharialagar eftersom sharialagar inte bygger på kapitalism. Och tyvärr är det just kapitalet som räknas nu för tiden. jajaj...

Iallafall.. Tänk freden som skulle bli om alla följde allt som man ska följa i islam. Gaah, och sen Jannah!! Åh där är det perfekt, ingen svartsjuka, ingen mår dåligt, ingen får dåliga tankar om något, man bara njuter... man kan njuta av att lukta på en blomma flera år... Ingen stress, bara massa välsignelser från Allah! ÅH man vill bara gå till varenda människa man möter och bara skaka om denne! Och peka upp mot himlen, peka mot gräset, peka på fågeln som flyger, säga "Hur kan du inte se, att allt detta blivit skapat av Allah? Hur kan du tro det är en slump? Hur kan du gå runt helt omedveten om ditt liv? Hur kan du vilja gå runt i ignorans? Hur?! Läs om islaam! LÄS OM IsLAM den riktiga islam! Inte den *islam* du hör på tv, inte den du hör från shia, inte den du hör från islamofoben, inte den du hör från konstiga sekter, inte den du hör från en ickemuslim!! Studera från GRUNDEN, se allt själv! Läs Läs LÄS!"

ihhh..... må Allah vägleda hela mänskligheten till islaam! ameen!
Tankar: 5.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2009-12-16 @ 16:25:40|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Denise

Hejsan! Jag har läst din blogg ett tag och tänker mycket på det du skriver, ibland blir jag lite ''rädd'' för hur religiös du är.. Samtidigt inspirerad och det får mig att också vilja bli bättre.

Jag är kristen men funderar mycket, mycket på islam, är nästan säker på att jag kommer konvertera, känner bara att jag måste ha mer kunskap och så. Några tips till mig som vill bli muslim?

Tycker du att det finns något negativt med att vara muslim och kan du tänka dig något negativt jag kommer få uppleva som svensk som konverterar till islam?



Jag tror på Koranen och jag tror på Islam. Framförallt så tror jag på Gud.

Men fortfarande så finns det självklart saker jag inte förstår än, det är därför jag frågar. Som att män i Islam får gifta sig med fyra fruar? Tycker ni inte alls att det är kränkande? För det tycker i stort sett alla västerländska kvinnor att det är.



Och vad jag vet så finns det i en sura i Koranen en text som går ungefär så här ''Din kvinna är som din åker, bestig då din åker när du vill och hur du vill''



Låter inte det konstigt för dig? Vill bara veta.. Låter som jag jag är negativt inställd, men tvärtom, är i stort sätt bara dessa två saker jag inte förstår ännu, annars känner jag mig förstådd när det gäller det andra. Har du några tips om hur jag ska hantera eventuella blickar, kommentarer osv om jag blir muslim och då bär slöja (för det vill jag, det kommer bli svårt men jag vill.. tror jag kommer hata det men ändå vill jag. För Gud vill det)



Vore jättesnällt om du kunde maila mig! Mvh Denise :)

2009-12-16 @ 23:20:46
URL: http://framtidsval.blogg.se/
Postat av: Svarten

Jo, man kan påvisa mycket intressant med statistik. T.ex. att i Saudiarabien med sina 25 miljoner invånare genomfördes 143 avrättningar under ett år. I USA med 300 miljoner invånare avrättades 42 personer under samma tid.



Källa: http://www.nationmaster.com/

2009-12-17 @ 14:30:38
URL: http://svarten.blogspot.com/
Postat av: M

Svarten! Vad rolig du är! Inom Islam avrättas pedofiler och våldtäksmän,mördare osv. I Europa får en pedofil sitta i fina fängelser det är ej bättre i Usa med gratis mat,gratis boende och kommer ut ur fängelset efter 2-4 år. Vad har rättväsendet åstakommit med detta`?Abslout ingenting!!!!!!!!!!Det är fritt fram att våldta samma människa igen!Inom Sharia avrättas pedofilen och offren behöver ej längre leva i rädsla...I västerlandet den som stjäl skattepengar av staten får grövre straff än en som mördat annan människa!

2009-12-17 @ 15:38:33
Postat av: M

ja du de avrättar ej pedofiler våldtäksmän Istället släpper de de ut för att fritt fortsätta det de påbörjat

2009-12-17 @ 15:41:46
Postat av: Linn

Ameen till din dua Amanda!!!

2009-12-17 @ 19:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0