Brott och Straff

assalamu aleikum :)

Detta är en ganska gammal nyhet nu egentligen så jag är lite efter. Läste runt på lite bloggar idag och fick veta att en muslimsk kvinna i frankrike riskerar 2 års fängelse+böter för att hon burit niqab..
Bra artikel angående detta: http://revertit.blogg.se/2011/december/hind-ahmas.html

Tycker verkligen att det är galet att man kan få 2 år fängelse , eller fängelse över huvud taget för att man valt att bära ett harmlöst plagg. Eller ens böter.. -.-

Läs artikeln jag länkade till!!

As salamu aleikum!
Tankar: 2.....
Produktioner av Muslimer | Direkt länk | 2012-01-22 @ 17:16:46|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: kurdilele <3

Salam aleykom:)

Bra inlägg ! 2 års fängelse för ett plagg är en skam för Frankrikes lagar !



Jag behöver din hjälp:) På kamrat.com finns en man han är självmordsbenägen och jag vill inte att han ska hamna i helvetet så InshaAllah du ska prata med honom !:) har du kamrat? om inte snälla hjälp honom jag har försökt men kan inte nå honom men du som verkar vara starkt troende mashaAllah <3 kanske kan nå ut till honom :) Hans användarnamn heter



förfataren



Du kan söka efter hans namn där uppe på kamrat där det står "sök" inshaAllah du kan hjälpa honom innan det är försent:(

2012-01-23 @ 23:48:15
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: amanda

Wa Aleikum salam syster,

har inte ett kamrat-konto.. men jag sökte på hans namn och han är inte ens muslim så det är en svår sits. Klart man ska försöka göra dawah på alla icke-muslimer men det är svårt när det gäller depressioner.. Bättre du ber någon bror som är insatt i dawah att göra dawah på honom insh'Allah..



Må Allah vägleda honom till Islam

2012-01-25 @ 15:21:35
URL: http://apg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0