Trevlig kvinna

As Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,

idag när jag och min mor gick i affären kom en kvinna fram till oss och berättade att hon stöttade oss för hur vi klär oss. :) Det kändes bra alhamdulilah att man kan få lite positiva kommentarer ibland.! Det är ju väldigt enkelt att själv få fördomar att alla hatar en eller andra negativa ting då dem som väl pratar med en säger negativa saker. Det är ju verkligen inte så att alla har negativ inställning egentligen, majoriteten av alla icke-muslimer bryr sig inte om ens slöja eller niqab och vill inte heller tvinga de kanske 100 kvinnorna i sverige som bär niqab att ta av den. Men det är ju alltid så att de negativa människorna syns mer än de positiva/neutrala. I vilket sammanhang man än tar det så kan 1 bråkstake ställa till det för 1000 andra eller fler! Det var iallafall trevligt att få ett positivt bemötande..

Jag tror faktiskt inte att det är många som vet hur man kan bli behandlad/bemött pga hur man klär sig. Det känns lite ibland som att världen utanför är en stor skolgård där de som är annorlunda blir mobbade och varken den som blir mobbad eller den som ser på vågar ta ställning riktigt. Därför är det extra viktigt att alla som är annorlunda, ser annorlunda ut, får stöd ute i samhället- att det kommer fram en modig kvinna som säger att: "Det är helt OK, jag stöttar dig och tycker att det är fel att du ska bli kritiserad för någonting som du valt själv". Det får ju inte de elaka människorna att sluta attackera de som väl är annorlunda, men det är alltid skönt att höra att inte alla hatar en. Många som känt sig utstötta på något sätt kan nog relatera till detta.
http://www.100percentpeople.com/wp-content/uploads/2007/10/bullying2.jpg

Det stämmer verkligen, det som Allahs Sändebud, salAllahu aleyhi wa salam, sade.. Att denna världen är som ett fängelse för den troende. Jag känner verkligen hur jag vill komma ut ur denna 'skolgård' där man inte kan få leva i lugn och ro med sin religion utan att bli mobbad, retad eller i vissa fall misshandlad och kanske mördad.

Iallafall! Det är enkelt för mig att bara spåra ur när jag skriver såhär av mina tankar. Det var iallafall mycket trevligt att få träffa den trevliga kvinnan. :)

as salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh
Tankar: 2.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2010-10-25 @ 02:43:40|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Kärleken

Jag vill kommentera ditt inlägg. Men hinner inte nu. Jag tycker att du har rätt. Och det är alldeles sant att det onda syns mer än det goda. Ty i världen råder ondskans lag och människor styrs av detta. Väldigt få har kommit ditt, till fullkomliga tankar, där man främst tar hänsyn till kärlek. Men som sagt, hinner inte nu kommentera allt.



Kärlek är styrka och sanningen!



Kärleken.

2010-10-25 @ 10:42:12
Postat av: hawa

Jätte modigt av dig att bära niqab :)

vill också ha det om om några år insha`allah

2010-10-27 @ 01:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0