Rökning borde förbjudas

As Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,

när jag är ute, påväg till affären, till spårvagnen eller hem tex så är det så frustrerande när det går någon framför en som röker. Om man vill undvika att andas in rök måste man typ gå extra sakta, ta en annan väg eller som jag brukar göra oftast - hålla andan. -.- Min personliga åsikt är att rökning på offentlig plats borde förbjudas. Det är så skadligt för hela omgivningen! Varken människor, djur eller naturen kan befinna sig nära en rökare utan att bli skadade. Tänk de som får lugncancer bara för att andra personer röker i deras närhet. Man blir förgiftad på gatan utan att människan som förgiftar en får ta konsekvenser. Det är även bevisat att den rök som redan åkt in i rökarens lungor och sedan blåses ut är farligare/smutsigare än röken från cigaretten(som även den är skadlig!).

Jag förstår inte hur det kan vara tillåtet att gå runt och skada andra människor på detta viset.. Jag bryr mig inte vad folk vill göra hemma, på sin balkong, i sin trädgård eller på någon plats där inte andra människor drabbas. Rök 50 cigaretter, förstör lungorna, döda dig själv långsamt - men låt detta drabba dig och endast dig! Varför förstöra andras lungor, hälsa och liv?

Video om hur rökning skadar alla:




Video som visar hur cigaretter påverkar kroppen:





Andra bra anti-rök videos som visar den dåliga effekten på rökning:

http://www.youtube.com/watch?v=WL0ArTNBafs&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=mf3bsB-L8DU&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=SfAxUpeVhCg&feature=related




Ps, jag skrev även detta inlägget för att bevisa att det finns mycket värre, skadliga saker som borde förbjudas istället för ett niqab-förbud på 100 kvinnor i sverige som varken skadar användaren eller den som är nära. -.- Och cigaretter som används av säkert hundratusentals människor skadar både användaren och de som är nära.
Tankar: 2.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2010-10-28 @ 21:15:00|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Umayma

Salam Alaykom. Masha Allah ett jättebra inlägg. Subhana Allah igår var jag i Malmö och i mosken träffade jag 2 systrar med niqab. Subhana Allah den känslan jag fick från det, den satt kvar länge och några tårar kom det också :)



Åter till ditt inlägg, förstår vad du menar. Jag avskyr att gå bakom folk som röker, speciellt om min dotter är med mig....

2010-11-02 @ 14:49:36
URL: http://umayma.blogg.se/
Postat av: lovisa

Är allt bra?:)

2010-11-02 @ 15:07:32
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0