Att Offra djur till Jinn


Han Som Offrar till Jinn kommer inte att ha Goda Gärningar accepterade förrän Han ångrar sig.

 

F: Några studenter av kunskap berättade för oss att han som offrar till Jinn, varken får sin bön eller Hajj accepterat. När jag hörde detta, vände jag mig i ånger till Allah, för jag brukade göra detta, och jag utförde Hajj, men de sade att min Hajj inte var giltig. Är det sant att min Hajj är ogiltig? Och om det är så, måste jag utföra Hajj igen?

 


 

S: Att offra djur till Jinn är Shirk. Han som gör detta, och dör utan att ångra sig, skulle leva i Helvetet en evig tid. Ingen god gärning accepteras i tillståndet (när man gör) Shirk. Allah säger:

 

”Om de hade satt medhjälpare vid Hans sida skulle helt visst allt vad de åstadkommit ha gått om intet.”

[Al-An'am 6:88]

 

All pris är till Allah Som har väglett dig till att ångra dig från denna grova synd, där ingen god gärning accepteras. Utför Hajj igen, och om du är ärlig i din ånger, har Allah lovat att förlåta de som ångrat sig, och byta ut deras dåliga handlingar till goda. Han säger:

 

”Och de anropar aldrig en gudom vid sidan av Gud och de berövar aldrig en människa livet -

som Gud har förklarat heligt - annat än i rättfärdigt syfte, och de avhåller sig från äktenskapsbrott. Den som begår dessa svåra synder skall få sona dem med en exemplarisk bestraffning [och] på Uppståndelsens dag skall hans straff fördubblas och han skall gå bort med skammen för att lida detta straff i evighet. De skall inte straffas som visar ånger och blir troende och lever ett rättskaffens liv. I stället för deras dåliga handlingar skall Gud sätta goda handlingar, därför att Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig;”

[Al-Furqan 25:68-70]

 

Och det är endast Allah Som ger framgång. Må Allah höja nämnandet av Hans Slav och Sändebud Muhammad, och hålla honom, hans hushåll och Följeslagare skyddade från ondska.

 

Den Permanenta Kommittén

(En stor samling av lärda i Saudi Arabien)

Källa: Fatawah Islamiyah, vol 1, trosuppfattning

Tankar: 0.....
Fatawas | Direkt länk | 2010-11-17 @ 11:00:00|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0