Vad hade du gjort?

Bismillah, fick ett vackert e-mail mash'Allah tänkte dela med mig av lite därifrån insh'Allah.. :)


En dag under Jummah

bönen, var en 1,000


personers samling

överraskad över att se

två män komma in,

båda täckta från huvud

till tå i svart och

bärandes sub-maskin

pistoler.

En av männen sade,


"Den som är villig att ta

en kula för Allah stanna

där du är."


Ommedelbart flydde

samlingen, och från de

1000 personerna var

det runt 20 kvar.

Mannen som talat tog

av sin luva,


tittade på Imaamen och

sade,

"Okej Maulana, Jag har

fått bort alla hycklare.

Nu kan du börja ditt

tal."

Sedan gick de två

männen ut."


Vet inte riktigt hur sann historian ut liksom varför stanna inte dem på fredagsbönen? xD


Men den var bra på det viset att man får tänka till liksom, hur stark muslim är jag? Hade jag stannat kvar tack vare min starka tillit och tro på Allah eller hade jag sprungit av rädsla att dö? Tror inte man kan säga att alla som sprang var hycklare liksom, det är skillnad om det är hot.. Allahu Alam :)


salam aleikum

Tankar: 2.....
Påminnelser | Direkt länk | 2010-06-03 @ 14:41:07|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Tasnim | Vardag & Bloggdesign

Salaam aleykum



När man blir hotad till livet har man väl rätt att försvara sig eller fly utan att vara hycklare? Sedan kan man ju undra hur pass halal det är att rikta vapen mot sina medmänniskor och hota dem.. och ja, da torde de väl själva slutit sig till "hycklarnas" led om de sedan gick ut.



Jag hoppas att det är en pahittad historia, det är väl en av alla de som cirkulerar i mass-mail, tror jag fick den en gang för ett par sedan. Fast folk som tar till vapen i moskéer idagens läge är tyvärr ingen saga.. :(

2010-06-04 @ 09:29:24
URL: http://tasnim.blogg.se/
Postat av: ..........

Bismillah



Den är påhittad. Ej sant. Men det handlar om fredagsbönen. Hur är det angående Fajr bönen? Väldigt få som kommer och ber.

2011-11-07 @ 11:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0