Inte ge upp.

En dikt jag skrev igår..

"Livet är svårt.. Livet är svårt.
På något sätt måste man ta sig igenom alla prövningar,
försöka få belöningar.

Nätter i tårar och elände.
Man undrar vad det var som hände?

Men man får inte glömma Allah,
det är till Honom vårt hjärta alltid kommer kalla.

Det finns många som har det svårt,
många som faller i gråt.
Även jag, Å Allah förlåt!

Förlåt oss för våra misstag.
Förlåt oss för våra synder.
Må vi vara ett behag,
till Dig utan hinder.
Å Allah vägled oss,
stärk oss,
älska oss och
underlätta för oss!


Jag är bara en slav som alla andra,
kan inte hjälpa vilken väg mitt hjärta ska vandra.
Vet bara varför vi på denna jorden vandra.
Varför vi existerar,
varför universum expanderar.
Varför vi får prövningar och test.
Det är ödet av Allah som älskar oss mest.

Han är mer barmhärtig än en mamma till sin son.
Tänk på detta att vår kropp är ett lån.
Låt oss ta hand om den väl.
Älska varandra för Allahs sak.
Hålla oss på vägen som är rak.

Livet är oftast vad man gör det till,
gör dua och det blir som Allah vill.
Låt bara inte ditt liv stå still."


Åh Allah vägled mig i mina beslut,
för min hjärna är förvirrad och hjärtat är svagt.
Låt mig inte göra misstag som förut,
för tiden är knapp och mitt minne är vagt.
Ge mig insikt i vad jag ska göra,
vill inte av snabbhet förstöra..

Man måste må bra i det man gör,
ibland är det svårt vad man än gör..
Salatul istikhara när det känns svårt,
sedan följa det som känns bäst.
Vara beredd på att det kan bli hårt,
ha på minnet att allt är ett test.
Man kan känna sig tom och dum,
känna sig ledsen och stum.

Men det är svårt.. jag vet mina syskon det är svårt.
Alla har vi våra prövningar och små/stora bekymmer.
Det bästa och enda rätta är att vända sig till Allah och bearbeta vad som händer..
I dagar.. i veckor?? Tills du vet. Sen bara gör det. Så i vissa fall lidandet tar slut.
Så i vissa fall, processen kan börja..

Det viktigaste av allt, vad som än händer.. Du får inte ge upp, snälla ge aldrig upp!!


Må Allah vägleda oss alla i våra beslut, och ge oss det bästa i dunya och i akhira..
Jag älskar er för Allahs skull <3
//er syster Amanda
Tankar: 3.....
Nasheeds & Poesi | Direkt länk | 2010-01-25 @ 19:40:41|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: R

Mashallah , jag visste att du hittade på den.

Må Allah belöna dig , vilket leende ja fick när jag läste denna dikt ! Subhnallah och jag fick bara halva på sms o den rörde mig som bara den !



Älskar dig ukhteem keep me in ur du3as

2010-01-26 @ 09:42:22
URL: http://stoltmuslima.blogg.se/
Postat av: A.=)

skönt att du e igång

2010-10-19 @ 19:30:52
Postat av: Zamzam

Asalamu Aleikum wr wb? Masha Allah syster Amanda! Vilken vacker och värdefull dikt, publicerade du! Jag vill skriva detta i min facebook sida om det är ok anars skicka mig e-post om det inte käns bra. Jag vill säga också att dikten är något som ger mig hopp och påminner mig om livets mening och Allah. Eftersom jag har svårt i livet just nu. Tusen tack min sys in Islam.

MVH Zamzam

2011-09-24 @ 21:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0