Visa ord om livet

As Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh!

Ur boken Gems & Jewels, finner man många vackra och lärorika texter.. Ett exempel är denna korta text mashAllah.

sida 30.

"Luqman sade till sin son: "Min son, om du är tveksam om döden, så låt bli att sova, för så som du somnar skall du även dö. Och om du är tveksam om uppståndelsedagen, så låt bli att vakna upp från din sömn, för så som du vaknar upp ur din dröm, så ska du även bli återuppväckt efter att du dött."

Finns så många visdomar i denna bok mashAllah, varenda text gör att man får tänka till lite, eller man borde tänka till lite hehe, och försöka lära sig och ta sig till det.

Reflektera denna sägelse även från just Luqman, sida 190.

"Om du är i bönen, ta hand om ditt hjärta; om du äter, ta hand om din hals; om du är i en annan mans hus, ta hand om dina ögon; om du är bland människor, ta hand om din tunga. Kom ihåg två ting och glöm två ting: Kom ihåg Allah och döden; glöm allt gott du har gjort mot någon annan och allt ont som gjorts mot dig av någon annan."

Mycket vackert!!!!


Må Allah låta oss ta hand om våra hjärtan, halsar, ögon, tungor och hela vår kropp!
Må Allah få oss komma ihåg Honom och döden!
Må Allah få oss att glömma allt gott vi gjort mot någon annan och allt ont som andra gjort mot oss!
Ameen
Tankar: 3.....
Du3a + må bättre | Direkt länk | 2010-02-09 @ 23:33:52|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: R

Mashallaah , må allah belöna dig för dessa korta men så lärorika texter ukhtee, jag kände hur ögonen vattnades till av kärlek till allah ! <3

2010-02-10 @ 09:56:16
URL: http://stoltmuslima.blogg.se/
Postat av: Mujaheedah

oh! mashallah det var en jättefin påmminenelse!

2010-02-10 @ 20:24:26
URL: http://mujaheedah.blogg.se/
Postat av: tamanna

assalamaleykum wa rahmatullahi wa barakatuhu, jag är tacksam för den här sidan som jag fick reda på och läste om islam och allt, jag kan bara säga mashallah och allhamdullillah att vi har en sånna folk som försöker väcka oss från shetanisk dröm, kan nogån av er skriva till mig namn på luqmans bok.. var jag kan hitta? tack allahafez

2010-09-19 @ 22:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0