Säg Allahu Akbar!!

as- salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh!

Idag gick jag till föreläsning med min nya vän och syster i Islam..! Det handlade om hjärtats sjukdomar och hur man kan bota dem.. MashAllah mycket bra föreläsning, må Allah belöna Ahmed Mofty och de som håller igång IFF, islaminfo.se för mer information och föreläsningar av dem. :)

Iallafall, min vän blev med Allahs vilja muslim! Hon sade shahadan idag och mashAllah som hon strålade efteråt.!!! Det är total lycka att se någon bli muslim..
Man ser någon bli av med alla synder, man ser någon som bara har goda gärningar, någon som startar om från början och är helt lugn i hjärtat.. <3 Allahu Akbar!!!

Må Allah hålla henne och oss alla på den raka vägen till Allahs nöje! Ameen

TAKBIR!

Tankar: 2.....
Muslim aktuellt | Direkt länk | 2010-02-14 @ 18:48:44|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Linn

Allahu akbar!!!

2010-02-15 @ 09:03:58
Postat av: Khadijah

Allahu akbar!



Må Allah den mest Barmhärtige vara med vår syster och ge henne styrkan. ameen



NU är det som resan börjar och hon behöver sina systrar och inte lämnas ensam. Vissa dagar är svårare än andra och sheytan kommer och viskar. Vi behöver varandra för att vara starka.Inget snack om den saken!! Jag ser även bröder som är nya i Islam som är helt ensamna och jag frågar mig VAR är alla då de verkligen behövs? Alla är såå upptagna med sitt men vad kan vara viktigare än sitt syskon?

Det behöver inte alltid vara så mycket utan de små handlingarna men regelbundna som betyder så mycket. Jag kan bara gå till mig själv och det är de små fina gesterna som stannar i hjärtat. Inget är svart och vitt och vi får inte bara utgå från oss själva säga att -men för mig gick det kalas, hon/han klarar sig!! SubhanAllah, så många kommer till Islam men många lämnar också för att de är ensamna och shaytan vinner. Vi är starkare, Allahu akbar!!

2010-02-15 @ 13:38:56
URL: http://kameltanten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0