Kedjebrev..

As-Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,

Jag har fått väldigt mycket kedjebrev/sms.. Eller... Det är mer än vad jag vill få iallafall.. Ni kan ju dömma själva om dessa saker är halal eller haram:

Dessa olika slags kedjebrev och kedjesms där det står liksom "skicka till ett viss antal personer så händer detta" eller liknande - är Bid'a! Med stort B! Och "Svarta Maddam" är även shirk... Man måste akta sig väldigt mycket så man inte sprider vidare någonting som är bid'a eller till och med Shirk!!!! Och jag får dessa kedjebrev+kedjesms från systrar... Om ni får något sådant så är Det Er PLIKT att skriva tillbaka och berätta att sådana saker inte har stöd i religionen och är haraam. Jag har fått jättemycket subhanAllah (fattar inte!??!), har försökt skriva tillbaka till de flesta men ibland glömmer man såklart.

Det sker för ofta, må Allah skydda oss från shaytans viskningar och våra egna onda tankar, må Allah skydda oss från att sprida bida' och shirk, må Allah förlåta oss för våra synder för vi har felat så många gånger! Ameen... Allahumma ameen
Tankar: 1.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2010-04-01 @ 13:06:38|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Emma

Subhana Allah, det är rätt. Jag fick själv sånt innan och brukade skicka vidare bara för att det liksom hörde till, men en dag läste jag på internet attdet var shirk, och sedan dess raderas alla sådana email/sms. även om det bara står typ: om du älskar Allah eller inte skäms för din religion, det har inget med det att göra. Det handlar som allt annat om kunskap. Alhamdulillah det är superbra att du tog upp detta på din blogg :) Jag bara älskar bloggar som din. Må Allah välsigna dig och skydda dig från allt ont i denna världen, amen.

2010-04-04 @ 01:24:59
URL: http://amuslima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0