Energi juice - Red Krypton

Innehåll:

1 rödbeta

2 morötter

2 äpplen

1 halv apelsin (stor)

1 dl frysta gröna ärtor

Lite ingefära (att garnera på toppen)


Servera med krossat is.

Blir ca, 7 dl juice

Lägg alla ingredienser i en juicepress förutom de frysta gröna ärterna, de gröna ärterna lägger du ned i en mixer tillsammans med juicen och mixar.. Sist lägger du i is och mixar det så det blir krossat.

Såhär ser det ut när man först pressar tex äpplet och sedan rödbetan




Betyg: av,
AdbulSamad al Suedi
:

Proffesionell kommentar av AbdulSamad al Suedi: Smaken i helhet är en lätt smak av äpplen och rödbetor. En riktig Eidfest i munnen.

 

av mig: 

kommentar av mig: Den smakar nyttigt och är mättande. Smakar helt OK men inte så att man skulle bli sugen på den direkt. Att den är nyttig gör att man vill dricka den.

Denna juicen är bra för :

Hjärtat, minnet, urinvägen, synen, ögonen, ger starka ben och tänder, huden.


Vad innehåller den för vitaminer, hur mycket ungefär?

Listar bara vad frukterna/grönsakerna har mest utav.

Rödbeta per 100 g: 450.0 mg Kalium , 150.0 µg Folat (Folsyra)

Morot 1 st: 780 µg A vitamin (ca 98% av RDI), 4,2 mg C vitamin (ca 7% av RDI)

Äpple 1 st: 16 mg C vitamin (ca 26% av RDI), 0,2 mg E vitamin (ca 3% av RDI)

Apelsin 1 st: 80 mg C vitamin (ca 133% av RDI), 1 mg E vitamin (ca 12% av RDI), 0,1 mg B6 (ca 11% av RDI)

Gröna ärter 1 dl: 16 mg C vitamin (ca 27% av RDI), 0,3 mg B1 (ca 25% av RDI), 40 µg Folsyra (ca 13% av RDI)


Så om jag räknar ihop så att det ska bli lika mycket som jag lade i juicen, blir det såhär mycket vitaminer per dl:
223 ug A vitamin, 14 mg C vitamin, 0,1 mg E vitamin, 16,4 ug Folsyra, 32,1 mg Kalium

Ungefär.. För jag vet inte hur mycket näring det blir när man gör det till juice, jag tror att det blir mer näring när man gör till juice men jag vet inte.. :)

Gå in på denna sidan för att veta exakt vad olika saker innehåller insh'Allah - Fineli Livsmedel


Till slut vill jag säga hur mycket detta kostar att göra om man köper det billigaste:

1 rödbeta = 1-2 kr
2 morötter = 1 kr
2 äpplen = 1-2 kr
1 halv apelsin = 2 kr
1 dl ärter = 1-2 kr
Totalt ca = 9 kronor

Tankar: 1.....
Mat, hälsa, skönhet | Direkt länk | 2010-04-15 @ 15:03:36|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Mekka

salam aleikum syster.. jag undrar om jag skulle kunna fa din mail adress for att fa stalla nagra privata fragor om niqab och sant?

2010-04-15 @ 19:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0