En Kvinnas Skönhet

En kvinna vars ansikte sken av glädje och skönhet blev frågad;
Vad för sorts smink använder du?

Hon svarade,

Jag använder för mina läppar Sanningen,
för min röst ihågkommandet av Allah,
för mina ögon att sänka blicken,
för min hand akten av goda gärningar,
för min kropp ärlighet och rättfärdighet,
för mitt hjärta kärleken till Allah,
för mitt sinne Visdom,
för min själ lydnad till Allah,
och för luster Imaan.

Tycker denna är så vacker mash'Allah!!
Tankar: 4.....
Kvinnor | Direkt länk | 2010-04-25 @ 13:35:56|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Tasnim | Vardag & Bloggdesign

SV: det blir lätt sa har jag märkt att vissa t ex använder sig av internetsidor och böcker med rätt hard ton mot andra grupper och da kanske undermedvetet tar efter detta själv. Säkerligen med bästa avsikt men det är ju inte värst skoj när man star "pa andra sidan" och far höra bade det ena och det andra om ens tro. Jag tror inte att det är var plats som "vanliga" muslimer att ha den där tonen mot andra och stämpla andra som vilsna, etc. Den enda effekt jag sett av detta under mina fem ar som muslim, är negativ. Bade för den som blir kritiserad pa det här barska sättet, och för den som "pekpinnar" andra till höger och vänster. Tyvärr har jag sett ett par av dessa väldigt strikta och ofta mot andra grupper/muslimer öppet kritiserande systrar lämna islam tillslut, wa audho'billah. Har man ett hart hjärta mot andra, hur mycket man än anser dem ha fel, sa finns risken att hjärtat ju hardnar helt tillslut. Da tror jag att det är bättre att lata dem vara, fortsätta pa sin egen väg och göra da'wah genom att vara ett föredöme och att minnas sin egen felbarhet. Minnas att vi alla gör vart bästa att hitta sanningen liksom.

Dessutom brukar allt detta handla om petitesser egentligen. Saker som inte tar en ur islam, osv. Sadant som till och med lärda har olika asikter om, och det gör det än mer onödigt att braka. Det skapar bara sarade känslor och kanske till och med att man vänder varann ryggen.

Det vart en rätt lang kommentar, hehe..

Kram!

2010-04-25 @ 16:20:20
URL: http://tasnim.blogg.se/
Postat av: - Savefors

Svar: Hehe men man kan ju vara nära ^^

Jag har inte så mycket tankar om någon religion



Kram!

2010-04-25 @ 17:31:12
URL: http://saavefors.blogg.se/
Postat av: Viktoria

MashAllah så vacker:) Den finaste skönheten en kvinna kan ha!

2010-04-25 @ 17:40:23
Postat av: Nourah

verkligen vacker

2010-04-25 @ 19:36:10
URL: http://solskenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0