Att Söka Kunskap - ett Botemedel för svag Iman

I Allahs Namn, den Mest Nåderike, den Mest Barmhärtige

 

Av: Shaykh Muhammad Salih al-Munajjid
Översatt av: Mig(amanda)

 

3 -- Att söka kunskap i religionen hjälper en att få Taqwa (rädsla) till Allah och ökar Iman. Allah säger, i en översatt mening, "Det är bara de som har kunskap bland Hans slavar som fruktar Allah." [35:28].

Alltså, hur kan de som har kunskap inom Shariah, meningen och innebörden av Shahada, visdomen bakom de olika reglerna i religionen med tanke på det tillåtna och det otillåtna, livet av Profeten(saw) och kunskapen om vad som sker efter döden, så som straffet i graven, de svåra tiderna på Domedagen, belöningarna i Paradiset och straffen i Helvetet, hur kan de bli jämförda med de som inte har kunskap inom dessa områden? De senare följer andra blint och imiterar andra, "Säg,'Är de som vet likvärdiga med de som inte vet?'" [39:9].

Artikel från: Islaam.com

Tankar: 2.....
Kunskap | Direkt länk | 2009-11-08 @ 11:36:32|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: hamzoza

alhamdulilah mycket bra inlägg, stämmer för min del sens jag har fått mycket kunskap om Islam har min imaan ökat desamma gäller min taqwa! jazakallah kheyr

2009-11-08 @ 21:23:11
URL: http://hjertaislam.blogg.se/
Postat av: Din syster i Islam

Salamu Aleikom, hoppas att du mår bra med Allahs vilja. Kolla gärna in min blogg.

2009-11-08 @ 23:07:02
URL: http://sanningenomkristendom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0