Stolt Muslim = Den som underkastar sig Allahs vilja och gör detta STOLT




As- Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,
vill först säga att detta främst är en påminnelse till mig själv och sedan till alla andra.

Ett vanligt ord - Muslim. Många som kallar sig för muslimer men som inte ens vet innebörden. Många som kallar sig för muslimer men som väljer att inte leva efter namnet. Många kallar sig för muslimer och väljer att halvt leva efter det. MUSLIM betyder så mycket!!!! Vår älskade Profet Muhammed (salalahu wa aleyhi wa salam) kallade sig för muslim.. Varför? Allah gav Hans tjänare det namnet!

Ya Allah... må Du få alla som slarvigt kallar sig för muslim börja leva efter det också! Må Du sätta äkta tro i alla muslimer hjärtan!

Jag blir så ledsen, när jag ser så många strunta i religionen. Jag blir chockad! Varje gång jag ser någon kalla sig för "STOLT MUSLIM", som inte ens ber.. ya Allah... De ber inte ens och de säger att de är stolta slavar! De säger att de ÄLSKAR VÅR SKAPARE, men de hatar vad Han beodrat dem!! DE SÄGER ATT ALLAH ÄR BARMHÄRTIG MEN DE GLÖMMER ATT ALLAH ÄVEN STRAFFAR HÅRT.. De förväntar sig att de kan njuta av dunya och vid senare ålder bli praktiserande. De glömmer att de inte har blivit lovade ENS att leva till imorgon! Frukta Allah... De TJATAR OM att det är SVÅRT att hitta tid att be, ändå kan de hitta tid att sova på Fajr, prata strunt vid Duhr, spela fotboll vid Assr, titta på tv vid Maghreb och FESTA VID ISHA!!! Ya Allah, vägled dessa vilseledda människor!

SYSTRAR tjatar om SLÖJAN... De vill visa sitt vackra hår, de tar varenda ursäkt att inte sätta på sig sin slöja. Det är jobbigt. Är slöjan jobbig? Tänk istället ett brinnande helvete i hundratals år, kanske en evighet om du inte ens har bett! Är det värt det? Är det värt att inte ta på sig en riktig hijab några år i detta liv för ett helvete i nästa? NI TÄNKER PÅ ER SKÖNHET OCH NI TÄNKER PÅ ATT NI INTE VILL STICKA UT, NI TÄNKER PÅ ERA VÄNNER OCH FAMILJ - VAD SKA DE SÄGA!?!?!?! Allah är med de som följer Hans vilja, inte med de som följer MODE, SAMHÄLLET, VÄNNER eller FAMILJEN! Blir det svårt med familjen, subhanallah, det är inte lika svårt som att MÖTA SIN HERRE OCH SKÄMMAS, BLI TILLFRÅGAD varför... Varför lydde du inte! Varför skämdes DU ÖVER ATT VARA MUSLIM. Dina föräldrar har makt och de kan göra dig illa genom fula handlingar, men ingen har större makt än Allah och det är ALLAH NI SKA FRUKTA MEST mina dyrbara systrar. Ta på er slöjan när ni gått hemifrån om ni inte vill bli slagna hemma eller vad det nu kan vara. Hijab är INGENTING, jämfört med alla andra prövningar vi får i vår livsstid. Må Allah vägleda oss alla till rättfärdiga handlingar och hålla oss borta från allt som tar oss ifrån religionen!

MUSLIM, är en slav som offrar sitt liv till att dyrka Allah. Vi är alla dåliga jämfört med vår älskade Profet(saw), men vi måste MÅSTE eftersträva så gott vi kan! Inte sätta våra egna hinder, inte sätta "DRÖMMAR" i vägen. En HADITH SOM FÅR EN ATT GRÅTA:
”Aishah (ra) rapporterade:” Profeten (saw) var stående (i bön) så länge att huden på fötterna sprack och svullnade. Jag frågade honom: ”Varför gör du så här, medan du har förlåtits dina tidigare och senare synder? ”Han sade:” Borde jag då inte vara en tacksam slav till Allah? ”
[Al-Bukhari och Muslim].


Och muslimer nu, sitter och gör färdigt sina arbeten på datorn eller ser färdigt sitt program på tv HELLRE ÄN ATT BE I TID. Många ber inte ens. Må Allah vägleda oss alla!!!

Det är meningen, att vi ska strunta totalt i dunyas flyktiga nöjen, att vi ska Dyrka Allah! Vi ska dyrka Allah med alla våra handlingar. Om du hjälper en främling, gör det för Allahs skull. Om du tränar din kropp, gör det för Allahs skull! Våra kroppar är lånade så vad har vi för RÄTT att orsaka våra kroppar skada!? Vad har vi för rätt att strunta i kroppen som Allah lånat till oss. Om man lånar en bok från en vän, ska du då lägga den bland cigaretter så att den luktar illa? Ska du riva sönder vissa sidor för att du inte orkade bry dig? NEJ MAN VILL LÄMNA TILLBAKA boken exakt så som man fått den. Hur mycket kommer inte vi alla skämmas när vi lämnar tillbaka våra kroppar till Allah? Inte många tar hand om sig själva. Må Allah göra oss alla till bättre muslimer!!

Allting ska vara för Allahs skull, matlagning, ett leende, hijab, att följa Profetens(saw) sunna, att be osv.. Allting ska vara för Allahs skull! Om man inte tex har lagat mat för Allahs skull så är det nog inget fel i det, men man måste försöka komma ihåg hela tiden, för man får belöning för ALLT gott man gör för Allahs skull. MEN om DU eller JAG följer Profetens (saw) SUNNA och BER för någon annans skull än ALLAHS?!?! Ay..... inte bra. Det är hyckleri på högsta nivå! Man ska inte göra saker för att synas, verka som en bra muslim osv. Den som gör detta bör komma ihåg att ALLAH vet allt som är inom oss. Må Allah göra oss alla till rättfärdiga muslimer och ta bort alla egenskaper av en hycklare ifrån våra själar!

Livet är inte en lek, islam är inte en lek, man ska inte leka med Allah. Jag blir så ledsen att se muslimer skämmas över islam men ändå säga att de är stolta. Du ser inte stolt ut när du inte ser ut som en muslim. Du beter dig inte stolt när du inte ens ber! Du verkar inte stolt när du inte följer Allahs ord! Du följer samhällets regler mer och älskar detta samhället MER än du följer Allah och älskar Allah... Du kan ju fråga dig själv vem eller vad du är slav till om du inte underkastar dig Allahs vilja(ie,muslim)..

Förlåt mig för att jag är så hård, men det är viktigt.. Kanske någon kan inse att det är dags att sluta bete sig som att man kan göra vad som helst. Och detta inlägg är till muslimer så icke-muslimer behöver inte komma med sina anmärkningar. Detta är islaam kortfattat, att dyrka Allah, följa Allahs ord och Profetens(saw) läror.

Ya Allah, skydda oss från våra egna nafs och sheytans viskningar,
Ya Allah, skydda oss från alla onda människor,
Ya Allah, skydda oss från alla onda handlingar,
Ya Allah, vägled oss alltid till rättfärdiga handlingar,
Ya Allah, ge oss vad som är bra för religionen och bra för vår akhira och håll oss borta från allt som är dåligt för religionen och dåligt för vår akhira!
Ya Allah, mjuka upp våra hjärtan och stärk vår tro!
Ya Allah, öka vår fruktan till Dig!
Ya Allah, öka vår kärlek till Dig och till Profeten(saw)
Ya Allah, gör oss till rättfärdiga muslimer!
YA ALLAH, MÅ DU RÄDDA OSS FRÅN STRAFFET I GRAVEN
MÅ DU RÄDDA OSS FRÅN HELVETET
MÅ DU RÄDDA OSS FRÅN HELVETET
MÅ DU RÄDDA OSS FRÅN HELVETET
MÅ DU GE OSS PARADISET
MÅ DU GE OSS PARADISET
MÅ DU GE OSS PARADISET


AMEEN
Syskon hur mycket ni än praktiserar islaam säg Ameen!

Salam Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh
//Er syster i islaam - som verkligen inte är perfekt
men som försöker bli en av de bästa muslimerna i
vår tid.. Alla borde sträva efter samma... Må Allah
göra oss till de bästa muslimerna i vår tid!
Tankar: 13.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2009-11-02 @ 14:14:56|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: R

Åhhhh MASHALLAAH , må allah belöna dig för detta fina inlägg ya ukhtee , kunde inte sagt det bättre själv wallahi :D



DU är så grym mashallah ,må allah föralltid låta dina fötter vara fasta vid din tro , ameen



och ameen ameen ameen till din dua inshallah

2009-11-02 @ 18:20:22
URL: http://stoltmuslima.blogg.se/
Postat av: adelina

men vaddå måste man ha slöja?

Jag har fått lära mig att det inte står i Koranen att man måste ha det ? :S

(e det inte att man har haft det så länge för dte har ju varit så att alla tjejer hade det förlängesedan också inom kristendomen fast då kunde man också ha det i flätor eller uppsatt men inte nersläppt! )

2009-11-02 @ 18:48:28
URL: http://adelinas.webblogg.se/
Postat av: Linn

Ameen!!!

Må Allah belöna dig min älskade syster! Även om man ALRDIG ska se någon annan människa än Profeten Muhammad (frid och välsignelser vara över honom) som en förebild, så måste jag säga att jag ser dig lite som en förebild för jag hoppas att jag em dag inshaAllah ska sätt på mig niqab och när jag ser en svensk konvertit som klarat det så tänker jag att jag också kommer att göra det inshaAllah!

2009-11-02 @ 19:10:51
Postat av: Muslimah

Assalamu alaykum,

Jag håller mig själv och mitt liv borta från min islamiska blogg pga respekt för min familj. Men du får gärna maila mig istället inshallah :)

2009-11-02 @ 21:54:10
URL: http://trueislam.blogg.se/
Postat av: Islam <3

Allahu akbar min syster ! Mycket bra o stark påminnelse, sååå sant.. alltid ska man see dt från andra sidan, om du tror att du offrar dt roliga av detta liv, ska du ba veta va du offrar av nästa liiv gott folk ! Ameen till din duaa

2009-11-03 @ 00:18:58
URL: http://hjertaislam.blogg.se/
Postat av: Fatiha

Ameen ameen ameen amenn tusen gånger ameen.

Vissa har svårare att visa sin religion för man är rädd. Men som du skriver rädd för samhället eller för allah?

Eftersom man lever här och nu så tänker man nog inte så långt som vad som händer när jag dör.

Man vill inte tänka på det men som muslim måste man nog göra detta så man ständigt påmins om varför man finns.



Tack för påminnelsen

Ameen ameen ameen ameen......

2009-11-03 @ 11:56:25
URL: http://fattis.wordpress.com
Postat av: Xuseen

Asalamu 'aleykum wr wb



Mycket sanning i det du skriver. Speciellt det om bönen. Många brukar säga att bönen inom Islam är som huvudet på kroppen (inte en hadith! , så vitt jag vet.), Utan huvudet funkar inte kroppen, utan bönen funkar inte Islam.



Fint inlägg

JazaakAllahu Khayr.

2009-11-03 @ 13:57:50
URL: http://xuseen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Först av allt inlägget var fint skrivet mashallah.Och för det andra du har så rätt i det du skriver wallah.Jag är inte perfekt men försöker vara perfekt bli perfekt.Al hamdulliah jag utför islams 5 pelare och jag är ff inte nöjd jag vill mer.Men när man vänder sig till ungdomar här i Sverige jajaja du vad ska jag säga.Det finns inga ord wallahi syster som tex ig¨r jag trodde inte mina ögon en muslimsk tjej med SLÖJA satt och hånglade med en kille du kanske inte tror mig för jag själv tror inte det jag har sett Inshalla muslimerna vaknar innan det är försent.

2009-11-03 @ 16:24:44
URL: http://www.metrobloggen.se/stoltmuslim
Postat av: Meriem .

MASHALLAH ukthee det var grymt skrivet. AMIIN to that! Må Allah belöna dig syster för denna starka påminnelse. Amiin amiin amiin ! <3

2009-11-03 @ 20:10:02
URL: http://khadeeja.blogg.se/
Postat av: Khadijah

Assalamu aleikum alla syskon och må Allah välsigna er alla. Adelina, jag råder dig från mitt hjärta att studera Quranen och vår Sunnah från vår älskade Profet saw. Det är helt klart obligatoriskt för alla muslimska kvinnor att täcka sig, från topp till tå och inte visa några former. Det är mashAllah att inte behöva stå i timmar framför spegeln innan man går ut. När du går ut och även träffar nonmahram män så måste du täcka dig. Det är från Allah vår skapare alhamdulillah. Denna sidan är enkel som jag hittade precis, kanske det finns bättre sidor som andra kan lägga ut inshAllah.

http://islam-svarar.se/pages/content/view/210/73/

Må Allah vara med er och beskydda er kära syskon från allt ont. ameen.

2009-11-03 @ 21:24:50
Postat av: Emma

Salam alaykom... Masha Allah du gör så ba inlägg... Insha Allah kommer vår ummah att bli starkare och starkare och inse vad Islam är, och bete sig därefter... Jag tror vi all har sett muslimer som inte har någon kunskap om religionen och gör saker som jag ber Allah s¨ka förlåta dem för, amen.

2009-11-15 @ 14:40:12
URL: http://amuslima.blogg.se/
Postat av: Aaminah S

Salam aleikom

Masha'Allah syster det var bra sagt och alhamdulillah att någon vågar säga det,Allahu Akbar

2009-11-22 @ 22:15:47
Postat av: En Muslim !

MASHALLAH !! Fint skrivet !

INSHALLAH Allah kmr bli nöjd !!!

Ameen

2009-12-26 @ 14:44:22
URL: http://tahsiinii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0