Ständigt ifrågasatt



As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh


Enda sedan jag blivit muslim, har jag städigt blivit ifrågasatt.
Varför, Varför, Varför, Varför, Varför, Varför, Varför, Varför, Varför, Varför, Varför, Varför
Varför de varför så varför hon varför han varför se varför blablablablablablaaaaaaaaaaaaa....

Yawn*

Iallafall. Så undrar jag, ni som hela tiden måste ifrågasätta andra människor. Varför gör ni det? Varför tar ni på er kort kjol? Varför sminkar ni er? Varför går ni varje vecka och solar solarium? Varför super ni er fulla tills ni däckar? Varför är det svårt att ta ansvar redan som ung? Varför ska din mamma , som födde dig, jämt bli orespekterad? Varför har ni ingen heder i kroppen när ni blir fulla, springer runt och hånglar med vem som helst? Varför?

Och jag vet att alla inte är på detta sättet, att vissa icke-troende tom är mer som en muslim ska vara.. Än en muslim! Well, men om man talar om praktiserande muslimer så gör de allt för att försöka komma till Paradiset. Varför är det så svårt att förstå att när man är muslim så gör man allt för att dyrka Gud, lyda Gud? Varför måste ni ifrågasätta allting?

Om det är vanliga frågor förstår jag. Typ , Varför har du en slöja? Så förklarar man. MEN, sen så fortsätter de flesta med, "Det är kvinnoförtryck, det är så det är så.." -.- Då förstår man att man har och göra med en ifrågasättare. En som bara vill säga emot en vad man än säger. Som om ni kan Islam bättre än en praktiserande muslim? Tänk efter lite!

SubhanAllah, i vintras bestämde jag mig för att göra dawah till mina klasskamrater hela tiden. Så fort jag skulle få chansen, alltså varje gång det blev religionsnack som det alltid blev med mig. Och jag pratade om hadither, vetenskap om allt! De förnekade hela tiden! Det jag ville, var inte att få dem tro på Gud. Jag ville bara få dem att förstå att Islam inte var en dålig religion. Om jag talade om vetenskapliga fakta, de svarade att "Det är bara slump, han gissade bara". GISSADE?!?! WHAT???..

Hur kan jag veta att Islam är rätt? Hur kan du säga "Jag vet"? En fråga jag fick ofta.
Om man tänker efter, om man studerar, om man läser Koranen, förstår att en människa inte kunde hitta på detta, så förstår man att det är Guds ord. Och om man tänker efter, så är det absolut inte kvinnoförtryck då det är mest kvinnor som kommer till religionen.  Om man tänker efter! Detta är en religion för de som tänker!

De ville inte lära sig om Islam men ändå skulle de säga emot. Ska jag snacka om politik som att jag är ett proffs när jag inte ens har röstat en enda gång? Inte ens har läst om de olika partierna? Man ska aldrig tala om det man inte har någon aning om, man gör endast bara bort sig.

En dag så berättade jag för mina klasskamrater att "de har börjat med en grej i Salgrenska sjukhus, de tar bort smutsigt blod ur kroppen, genom ryggen." Alla bara, va! Vad coolt! Ingen hade hört talas om detta. Och så fortsatte jag, " förresten, Profeten Muhammed(saw) brukade göra detta för 1400 år sedan, exakt likadant". Många försvann så fort jag nämde Profetens(saw) namn.

En annan dag så ville jag berätta om en sak till dem. Jag började såhär: "Asså ni kommer bli helt chockade över detta jag nu ska säga till er, om ni inte tror på Gud efter detta så..." Jag blev avbruten av en tjej som sade: "Nej!!! SÄG INTE! Om det är sant, så kommer vi alla bara få mer synder om vi väljer att inte följa Islam".. Ungefär så sade hon. SubhanAllah ! Hon var RÄDD för att börja tro.

Det är nog oftast därför man blir ifrågasatt. De kämpar emot, försöker att hitta fel och vägrar tro på att det man säger är sant om religionen. It's fear of becoming a muslim. För de vet att folk ser muslimer som hemska/dåliga människor. De vet att man blir ifrågasatt pågrund av att de själva ifrågasätter.

Andra har helt enkelt inget liv. De vrider på ord, tar meningar ur sina sammanhang och gör allt för att Islam ska verka dålig. De skapar hatsidor till ingen nytta..

Varför kan man inte bara acceptera att islam är rätt och bra!
Tankar: 4.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2009-05-30 @ 15:12:02|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Dania

Salam Aljkom Syster! MasAllah du har en jättebra blogg! Ska lugnt börja följa den:)

Må Allah belöna dig för denna dawah du gör och ge dig styrka att forsätta med det!



P.S. Jag håller verkligen med dig, dt här med ifrågasättandet, utsätts själv för det ständigt, bara man börjar parata om islam så kommer alla mot frågorna, och förnekandet!,, men man får ha tålamod med detta och försöka besvara deras frågor utan att tveka, och insaAllah om inte vi får belöning i detta livet så kommer vi sannerligen få det i nästa liv, insaAllah.

2009-05-30 @ 21:59:43
Postat av: Mariam

Jätte intressant, skulle du kunna skriva om mer saker som vi muslimer visste redan för 1000år sedan och som tas upp idag?

2009-05-31 @ 00:49:48
Postat av: Susanne

Salam aleikum warahmat Allah wabarakato

Dania sa det så bra:D

ha tålamod bara. kheir inshallah

kram

2009-05-31 @ 11:57:08
URL: http://lakritzz.blogspot.com
Postat av: Annicka

För mig är religion något som folk väljer att tro på för att känna trygghet. Jag kan inte förstå hur man kan tro på gud, hur man kan tro på alla historier som har hittats på. Men väljer folk att tro på det så visst...

sen till dina otroligt korkade frågor som varför man går med kort kjol..eller varför man har smink.. eller varför man dricker? Man måste acceptera att andra har en annan livsstil än dig. Jag bryr mig inte om någon tror på gud, så länge de inte håller på å säger massa skit om det för jag är inte intresserad.

Börja acceptera människor istället för att bli arg på att "de inte förstår att islam är det enda rätta", för så är det verkligen inte.

2009-05-31 @ 15:02:37
URL: http://baratti.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0