Ledsna Stunder


Bismillah, I Guds Namn



Ännu en dag har passerat i ett irrvarr av prövningar
Knappt en dag utan massa störningar
Ännu ett glåpord
på denna jord
Ännu en tår,
snart blir det en flod.


Min syster jag kan se hur du lider,
kan förstå hur det svider.
När du blir föraktad,
och blir förtalad.
De kommer med falska ord om att alla är jämlika,
de säger skit om din man och om religionen.
Du blir manipulerad att bli som dem,
se ut som dem och älska dem.
De ser dig hellre som en mister,
Må Gud vägleda dig syster!


Min bror jag kan se hur du försöker,
kan se hur du tittar på de som röker.
Kan se hur du kämpar mot sheytan,
när du går i den nakna stan.
En tjej som visar alla former och ger dig begär
media som förstör och som på dig tär!
Islam är bättre än de tror,
Må Gud vägleda dig bror!

Systrar och Bröder,
Det finns mycket i livet som sker, varje dag är det nya saker. Och ni vet säkert att Gud testar de Han älskar. Desto starkare tro du har desto svårare prövningar kommer du att få. Varför? Man kan få goda gärningar ur varenda situation. Har du tålamod om du ska städa ett hus fullt av skräp eller blir du arg och börjar svära åt alla omkring dig? Är du vänlig och lugn i en diskussion där du blir förolämpad eller tappar du kontrollen och blir värre än den du talar med? Det finns mycket att vinna. Det handlar om hur mycket du är villig att kämpa för att tjäna den som Skapat dig, din Herre!


GLÖM ett liv med jordens nöjen, tillfälliga berusningar, zina eller ens ett liv i stora rikedomar. Glöm allt detta om du vill tjäna din Gud! Att vara en tjänare, en slav, i detta livet är INGENTING jämfört med livet efteråt. Tänk dig ett liv i en evighet i Paradiset för att du har tjänat Gud
i ditt liv, stått emot frestelser, kämpat mot satan och försökt göra gott? Och tänk dig en evighet i Helvetet pågrund av att du lät dig själv bli så ledsen över allting som skett att du gett upp. Att du låtit sheytan vinna, att du inte insett vad du är värd.

Vi har ingen tid att vara ledsna, vi har ingen tid att se på tv, bli framgångsrika kirurger, bli rika och vi har ingen Anledning att vara ledsna! Förstår ni? Om du har gjort ett misstag, gör tauwba. Om en nära har avlidit, be till Allah att ha barmhärtighet över dennes själ. Man får vara ledsen men inte för länge. Att sörja flera år, gråta och tänka på allt som varit kommer bara få dig att stanna. Du måste se det du har nu, tänk Alhamdulilah!

Jag har min syn, Alhamdulilah
Jag har min känsel, Alhamdulilah
Jag kan äta, Alhamdulilah
Jag kan gå, Alhamdulilah
Jag bor i ett land utan krig, Alhamdulilah
Jag har tak över huvudet, Alhamdulilah
Jag har familj, Alhamdulilah
Jag kan be till Gud, Alhamdulilah
Jag kan recitera Sura Fatiha, Alhamdulilah
Mitt hjärta, min kropp är Islam, Alhamdulilah

Vi har så mycket att vara tacksamma över till vår Skapare.

Om du känner dig nere, tala med någon du känner. Be till Allah att underlätta för dig eller tacka Allah för att du inte fått ett enkelt liv med nöjen efter nöjen.(då dessa nöjen jag menar tar en från religionen). Ju lättare saker kommer till en, ju mindre tacksam blir man.  Om du känner dig nere, tänk på varför du är skapad. Allt känns mycket lättare då.

Om det handlar om sådant som är haram tex, behöver du påminna dig själv genom att läsa om ämnet mer så att du förstår varför detta blivit förbjudet för dig. Gud  har beodrat oss alla saker för en eller flera anledningar, allting är test till människorna för att se hur mycket vi är villiga att göra för vår Skapares skull.

Ni ska vara stolta! Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar! La illa-ha ill-Allah! Gud är Större! Gud är Större! Gud är Större! Det finns ingen Gud förutom Gud!

As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh
Tankar: 2.....
Mina Tankar | Direkt länk | 2009-05-21 @ 17:01:15|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Khadijah

MashAllah! Allah is the greatest!!



Må Allah vara med oss alla och öppna våra hjärtan och låta oss vägledas på den rätta vägen Ameen

2009-05-21 @ 18:18:34
Postat av: Tasnim

Vackert skrivet mashaAllah! Behövde just dessa ord just nu, barakAllahu fiki syster.

2009-05-21 @ 18:46:33
URL: http://ur-tasnims-perspektiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0