Tre Präster ville få en muslim till att bli kristen....


men prästerna plus en an prästernas fruar blev muslimer istället!

Yusuf Estes, och varför han som var en Präst, blev Muslim! Alla kristna som ser detta, borde inte se detta med ett hårt hjärta och tänka massa arga tankar redan från början. Det är viktigt att ni ser detta med ett öppet hjärta, försöka förstå varför tre Präster blev muslimer istället.

Bismillah

Tankar: 17.....
Till Kristna | Direkt länk | 2009-06-11 @ 17:41:42|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår inte varför kristna skall tänka hårda tankar som Du skriver. Jag känner inga hårda tankar inför vad Du skriver här. Vi skall ha omsorg om varandra, ett kärlekens evangelium.Vi skall samsas och leva sida vid sida här på jorden.

Guds frid!

/Lisa

2009-06-11 @ 19:59:35
Postat av: nån

Kolla hur världen ser ut på grund av kristendomen och judendomen. (USA o Israel) >> Massmödare !

2009-06-11 @ 21:09:03
Postat av: houda

Jag vill bara påpeka att han inte var präst, han kom till stockholm idag och jag gick på hans föreläsningar. Han ville att vi skulle notera att han inte var präst. Han var endast en talare i kyrkan (förmodligen någon som håller föreläsningar och sådant).

Men må Gud belöna honom för hans dawa arbete och må Gud belöna dig för att du sprider islam, amin!



Frid

2009-06-11 @ 23:02:46
Postat av: Alex

2009-06-12 @ 00:38:54
Postat av: Alex

till nån //

va moget va kommer terroister ifrån ?

2009-06-12 @ 00:40:40
Postat av: amanda

SV t Lisa, jag menade inte att alla kristna har hårt hjärta. Jag menade bara att om man vanligtvis inte är öppen att få veta något annat än de man vill så borde man öppna sig mer..



SV t Houda, Salamu ALeikum! Ah, det är sant.. Preacher.. x) Men det betyder verkligen att han visste hur man kunde argumentera för kristendomen när han väl var det! :D Jazak Allahu Khayr för din kommentar.



SV till Alex, om du tror terrorism skapades av muslimer så är du ute och cyklar. Terrorism har funnits i alla tider, och det finns så många kristna terroristgrupper också som är STÖRRE och VÄRRE än al-qaida. Man får inte veta sådana saker i media eftersom det är konspiration mot Islam.



Islam accepterar inte och har inget stöd för terrorism. Jihad, är när man är i krig, man mot man, eller försvarar sitt land osv. Jihad är inte gå och döda hundra oskyldiga människor.

2009-06-12 @ 01:07:48
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: Alex

förstår va du menar men varför skriver denna person som hon gör ? tog ett exmpel bara med terroism . det finns överallt tyvärr

2009-06-12 @ 01:44:42
Postat av: Jennifer

svar: Aleikum as-salam wa Rahmatulahi wa Barakatuh

Haha :) aa ibland kan de ju bli lite förmycket, men det är intressant att läsa om vad folk har att säga. Men det är sjukt... eller det är inte sjukt det är bara så de är, det är så Gud ville de skulle vara att även om man lägger fram alla bevis och hela sanningen så säger de att det är lögn. Det står ju i koranen. Men man ska aldrig ge upp. :) Jo då, allt är bara fint alhamdulillah :) jag är så tacksam, så tacksam för att gud inte har gjort mig blind. Igår var det väldigt känslosamt då jag fick ett "wake up call" av min muslimska vän. Jag blev riktigt rädd för att jag skulle/ska göra fel mot mig själv när jag har allt framför mig. Mina tankar innan gick hela tiden "vad ska folk säga.. vad ska mina föräldrar säga, kommer jag orka att hantera de.." etc. och han påminde mig att: hur kan jag bry mig mer om människor runt omkring mig om vad de skulle tycka än att bry mig om han som skapat mig och som håller mig vid liv.. när han sa de brast jag i tårar för jag vill inte göra fel, jag vill inte vara blind, jag vill inte ignorera de jag har fått och har framför mig svart på vitt. Så jag ska göra sahadan/trosbekänelsen, om gud tillåter, för jag är rädd - för vem vet om de lever imorgon? jag har inget att förlora, jag kan bara vinna på de, inshallah. subhanallah allt föll på plats, mina tankar är inte lika suddiga och känslan för vad mina föräldrar ska säga eller hur jag kommer att må rent känslomässigt går inte att jämföra med de profeten Muhammad (saw)gick igenom och många andra jag läst om. istället borde jag visa min tacksamhet för gud för det är han som dömer mig och ingen annan.

2009-06-12 @ 10:44:12
URL: http://myroadtrip.blogg.se/
Postat av: nån

Till Alex. vad är USA o Israel när de dödar oskyldiga människor för ingen anledning.



USA ligger bakom allt förstår du !

De ligger bakom Terroristerna, Osama bin laden.



(Worldtrade center (CIA inside job) kallas det för.)

kolla på videon

http://www.youtube.com/watch?v=Sm73wOuPL60



Tänk nu var nånstans var terroristerna när Gaza blev attackerad? Var nånstans var Osama bin laden när Gaza blev attackerad? Det har funnits många tillfälle där ingen av de dykt upp.



kolla på videon

http://www.youtube.com/watch?v=NkbAvx5jUu0

2009-06-12 @ 11:39:50
Postat av: nån

http://www.youtube.com/watch?v=WnnI3IRFweQ

2009-06-12 @ 11:43:43
Postat av: Johan

Man slutar aldlrig förvånas.

2009-06-12 @ 19:37:50
Postat av: lalal

Till '' nån''



Du kan inte dra alla över en kant, dessa människor som dödar, hotar m.m är bara idioter, inget mer.



samma sak med folk som säger att vi Muslimer är terroriset, är det sant? Nej, och vi ska då inte sänka oss till den nivån o ge tillbaka..



Respekt till mänskligheten, kärlek o frid! Vi alla är människor gjorda på kött o blod så det spelar egentligen ingen roll vart du kmr ifrån, vilken religon du tillhör eller vem du e, insidan räknas, var en god människa och Gud kommer att älska dig!



Peace/ en brud

2009-06-13 @ 00:17:15
Postat av: Amina

http://www.bibleislam.com/

2009-06-13 @ 13:51:54
Postat av: klara

hmm.. denna ska jag verkligen se

2009-07-09 @ 02:14:26
Postat av: Anonym

Det verkar finnas ett behov av att finna fel hos kristendomen. Lär av Era vuxna trossyskon och lär Er att leva sida vid sida mellan de stora religionerna. Filmerna ovan är närmast pinsamma anser jag.

2009-07-25 @ 17:15:08
Postat av: amanda

Har du sett filmerna ovan ..? Då vet du att det inte handlar om att hitta fel i kristendomen.

2009-07-25 @ 17:58:57
URL: http://apg.blogg.se/
Postat av: amanda

lr du kanske menade länkarna andra har länkat..! Men den i mitt inlägg handlar inte om det iaf.

2009-07-25 @ 18:00:02
URL: http://apg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0