Misshandlad, förtryckt - innan hon blev Muslim!

En systers starka ord om hur hon blev misshandlad och hur mannen ständigt gav henne gåvor efteråt för att själv må bättre. Detta hände innan hon blev muslim.. På slutet tar hon upp hur viktigt det är att känna med andra när man hjälper dem. För om man känner med dem så blir
gåvorna/hjälpen ärlig från hjärtat.

Må Allah stoppa alla dessa förtryckare runt om i världen och ge dem ett hårt straff i helvetet!
Må Allah vägleda alla som har goda hjärtan till islaam!


Jag var ett offer av familjevåld
när ISLAM gjorde mig fri...Han var en
ateist och jag fann Islam under
en väldigt hård tid. Islam
vände mitt liv till det bättre! Jag är en överlevare!
Gud hjälpte mig och guidade mig till
ISLAM...I mitt gamla liv blev jag alltid "BELÖNAD"
när jag var en "BRA" flicka...
när jag var tyst efter att
misshandeln tagit slut och sade
inte ett ord om vad han hade gjort.

Min misshandlare köpte presenter
och gav mig mycket uppmärksamhet
men endast efter att han fått mig att
gråta.
Jag vet nu att han köpte det,
för att få sig SJÄLV att må bättre.
Han var så självisk och så självcentrerad.
Det var borta från hans medvetande,
han ville skuldkänslor skulle försvinna,
så han ösde presenter på mig...

Jag började att öppna en dagbok och började
ge en röst av mitt sinne, utan att veta att...

Snälla förstå att jag älskar ALLAH och ISLAM
Jag sökte skydd av ALLAH..

Varit tyst i så många år,
det har gett min misshandlare ett grepp
och makt över mig... Jag är en MUSLIM nu,
Allah hjälpte mig verkligen...
Nu talar jag modigt!
Jag ville inte att andra skulle veta
att när vi var tysta och vi vet att när vi
är tysta så gör vi fel.

~ Jag är skylidg till att inte ha talat ut
~ Jag är skyldig över att ha varit tyst...
~ Jag är skyldig över att ha älskat någon
som inte talat för min skull.

Mitt självförtroende var så lågt.
Jag är skyldig över att inte ha sagt till honom
att SLUTA!
Jag borde ha talat ut...
SLUTA! SLUTA! SLUTA! Skada mig inte
igen!! Nog är Nog!! Jag trodde att jag inte
var värd! Allah ha nåd över mig! jag älskar
Allah, och Islam gjorde mig fri. Jag har
frid nu och jag skriver det till alla,
allting.. Min läxa var inte meningslös!
Jag vill inte att någon ska lida...  Jag vet
hur det känns, jag har gråtit nog för mig själv!

Jag är en Gudsfruktande, bra kvinna!
Jag är inte dålig.. Jag är inget misstag!
Jag är en älskad skapelse precis som du.
Jag förtjänar visst respekt! Jag vet att
Allah inte gör några misstag..
Vi är alla speciella, alla..
Och vi förtjänar respekt!!


Snälla låt mig dela öppet
vad jag lärt mig om gåvor!!!
maa shaa ALLAH...


Koranen använder orden sadaqah för
välgörenhet... 
Jag lärde mig att roten, är sidq
vilket betyder ärlighet.
Ärlig, äkta välgörenhet ~ sadaqah är
gjort med öppenhet och ärlighet...
Maa shaa ALLAH
Att ge välgörenhet ~ sadaqah och göra det för
att skryta och visa upp sig, är inte "sadaqah".

Känslor! Äkta medlidande är motiverat
från våra hjärtan!!! Endast medlidandet
av ett öppet hjärta, att känna med andra.
Äkta medlidande hjälper oss att hjälpa andra...
Det är hur någons tillstånd är,
och inte hans/hennes religion, som ska
få oss att hjälpa andra.

Medlidande är en av de bästa kvalitéer vi kan ha...
till alla skapelser ~ människor och djur.
Att lida med andra är grunden till att
många hjälper till. Att ge välgörenhet
~ sadaqah till någon, så måste deras lidande
och smärta röra vid våra hjärtan. Medlidande kan
inte bara "bli till". Att vara ärlig när man hjälper,
så måste du känna det emotionellt, och ha
medlidande som den som ger!


As-Salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh

Tankar: 1.....
Olika texter o grejer | Direkt länk | 2009-12-04 @ 17:08:40|....

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kommentarer
Postat av: d.v.e.m

hej fint sakt men man ska inte springa fören man inte vet sanningen..

2009-12-13 @ 07:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Bönetider


Video på Svenska om Profeten Muhammad
frid och välsignelser över honom





Svenska Islamiska Youtubekanaler

DawaSweden
IslamIdag
Muslimahkanalen
MuslimSe
Mussemanda
OmarIbnAlKhattab
SMSBilal
TheMuslim0
UnderTexter


Den Raka Vägen
Vill du ha evig lycka?



Bismillahi Rahmani Rahim
Läs i din Herres namn, Han som har skapat – skapat människan av en grodd som sätter sig fast! Läs! Din Herre är den Främste Givaren, som har lärt [människan] pennans [bruk], lärt människan vad hon inte visste!

[Koranen 96:1-5]


Mina besökare
Online:
Idag:
Totalt:




Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se Religion bloggar Filosofi/Religion Bloggportal länksamling Bloggparaden

RSS 2.0